tisdag 14 december 2010

Sälen dag 2 del 1.

Är i Sälen som sagt, med Peter, Lundin, Micke (norsken) Karlsson och min gamle gode vän Adam Widén som numera livnärar sig på skidåkning!

Kul som fan att åka, problemet är bara att Adam LITE bättre än oss andra och hettsar att göra saker som man varken borde eller kan göra! Ibland går det bra, ibland går det åt helvete, idag gick det lite både och...

Adam i motljus på väg ner mot parken!
Sen tyckte A att de vanliga ordinära hoppen blev lite små och drog med oss till fanimej det största hoppet jag skådat sen hedenhös!
Jag står där uppe och tvivlar, Adam tvivlar också så jag frågar...
Ska du köra? Ja, men jag kör bara rakt fram första gången... "bara"? Vi tvivlade på lite olika saker...
Jag fegar ur i första omgången...
Andra rundan: Adam åker, gör en 540 och verkar allmänt oberörd.
Så jävla jobbigt, nu står jag där och han där nere. Jag kan ju inte bara fega ur.
Så jag kör, fegar lite men kör, landar kort och krymper min redan korta kroppslängd med 2 cm...

Adam gör som vanligt, skrattar... Jag försöker mest ta mig upp från snön...

Vi möter Norsken nere vid liften, han lovar att ta en bild om jag hoppar igen... Adam peppar. Vi kör!
Norsken missar bilden TOTALT!
Enda bildbesviet som finns är den här bilden Adam tog uppifrån.
Tack Norsken tack...

Hur som helst. Jävligt bra dag!

1 kommentar:

MAMMA sa...

Sluta hoppa, ni är är inte Adam, kom i håg det, vill gärna ha er kvar utan brutna armar och ben, och hör sen