lördag 11 december 2010

Nobelfesten. En riktig Karlskoga fest.

Visste ni att Alfred Nobel var från Karlskoga. För så var det förr i tiden. Där mannen hade sitt stall och sina hästar, där bodde man även om man aldrig var där! Där av Alfred Nobels Karlskoga. Det skulle dröja 28 år innan jag blev bjuden på den här lilla tillställningen. För dåligt alltså... Vi är ju ändå från samma stad. Trodde vi höll ihop och stötta varandra. Förra året fick jag gå på efterfesten med inte festen. Man tackar... Nästa år ska jag spela sjukt svår och tacka nej får vi se vad som händer! Kanske jag till och med kan få ett pris.

Nej jag stunta i frack. Gillar att klä ner mig lite så andra får möjlighet att glänsa lite. Typ mannen till höger bakom mig och så ;)

2 kommentarer:

mamma sa...

va stilig du är, jag vill också gå på Nobelmiddag

Stoffe sa...

En liten rättelse bara, Alfred Nobel är inte från Karlskoga, han bodde bara där under några få år :) Men så mycket som alla lärare och äldre skryter om det trodde man såklart när man växte upp att han var därifrån och bodde där konstant. Antar att de inte har något bättre att skryta om i Karlskoga.