onsdag 22 december 2010

krossa cancer dansen


På väg till sjukhuset. Resväskan packad och klar för direkt transport till Karlskoga när jag får checka ut från sjukhuset. Fick bli Sälen outfit. De var ju ändå där allt började.

Ligger man här på sjukhuset en kula fattigare, men en erfarenhet rikare. Har faktiskt känt mig lugn i dag. Laddat både mentalt fysiskt inför den här dagen. Nu ska jag fira den lyckade operation i några dagar och fira jul i Karlskoga. Sen är det dags att ladda om igen för eventuella behandlingar.
Måste säga det. Tack alla ni som hör av er. Ni som skriver fina saker. Ni som bara finns där jämt.
Såå skönt. Om ja någon gång tvekar läser ja era sms och blir övertygad igen.


Firade lite för mig själv och dansade för Jimmy och Azra. Det blev krossa cancer dansen till låten hög som en hus med gruppen morfin.


Jimmy berätta den kul sak efter ja kvicknat till lite i dag. Jag bad honom hjälpa mig in till toan direkt efter ja vaknat upp. Jimmy fick i stort sett bära in mig på muggen. Ja hade frågat honom om han kunde hålla i mig medan jag skulle gräva fram penis ur kallingarna som man gör i vanlig ordning. Eftersom det bara är ett stort paket med bandage där nere så hade jag inte fattat något. Kollade på Jimmy med stora, skrämda ögon. o sagt. - Men va fan har de tagit k--ken.
Nej den var bara upp tejpad på magen. ;)

Världens finaste lillebror och världens bästa Azra på besök. Tvärtom mena jag... Azra är fan snyggare än Jimmy. Lillebror har inte lämnat mig en meter under dagen i dag. Så skönt. När jag vaknar upp låg han och sov en meter i från mig en stol med jackan runt om sig. Det är syskon kärlek!

10 kommentarer:

Peter sa...

Glömde ju berätta det va sjukt det kan vara ibland. Var ute på stan en stund här om dagen så jag skulle ha något vettigt för mig. Gick in på systembolaget. Där spelades Daniel Rays- Jag tog en kul för dig. o fick en smula tillbaks.

Jag gick ut därifrån och gick in i Sickla köpvarter. -Ja tog en kula för dig och fick en smula tillbaks. Allts seriöst. Psykas på det där viset... Ni kan ta båda tänkte jag. Jag har precis allt annat man kan önska sig.

Mamma papa sa...

Ja vad kan man säga, syskonkärlek är viktigt, ni är o†roliga alla tre, att ställa upp på varandra, och det känns skön† för oss,som inte är där, men i våra tanker finns ni alltid. älskar er så mycket. Ser fram mot jul . välkommna, ska pyssla om er, kramar från mamma pappa

Danijela Rundqvist sa...

Underbart inlägg!! Kämpa på med samma inställning, underbart att se ditt stöd från dina nära. Danni

Ugglan sa...

Håller med Danijela! Följt er blogg i något år eller så och kul att höra era historier bröder imellan och liknande! Du klarar dig fint med den glöden du har, det är jag säker på!

Madelene sa...

Du kommer fixa det här hur bra som helst. Har läst bloggen sedan ni började och den är en av mina favoriter. God jul och kämpa på, med din inställning kommer du hur långt som helst.

Calle sa...

Krya på dig! Grymt bra dans ;-)

Anonym sa...

Starkt att skriva om kulan.
Gissar att det är lättare då, än att inte skriva.
Kommer att följa bloggen!

Tobias

Johan sa...

Hej Peter,
fick tips om er blogg av en släkting "hemma" i Karlskoga. Jag har själv haft testikelcancer och förstår precis hur du tänker och känner. Vad som hjälpte mig mycket(och fortfarande gör) är cyklisten Lance Armstrong's första bok om hans upplevelser om testikelcancer. Jag hade ett stort behov av att ha "nån" som förstod mig under sjukdomstiden, det hjälpte mig boken med. Den finns här: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0224060872

Jag önskar lycka till och behåll din positiva inställning!

Själv är jag lika öppen som dig och skriver om mina tankar och upplevelser på www.johanwase.com om det kanske kan hjälpa.

Ha det bra!

Hälsningar Johan Wase

All about Yanna sa...

Sänder dig tusen kramar du är en kämpe!!

Piloten sa...

med den där dansen krossar du det mesta! snyggt ;)

Krya på dig!

Kram =)