onsdag 10 november 2010

Sista två veckorna.

Dålig uppdatering i bloggen. Det är för jag äter, sover jobbar och ja ni vet... Tredje gången i Kina på bara några månader. Allt resande tar på krafterna. Men en kort resumé.

Stockholm-Köpenhamn-Helsingör-Helsingborg-Mariestad-Götene-Skara-Stockholm-Helsingfors-Lahti-Pajala-Gällivare-Jokkmokk-Boden-Luleå-Stockholm-Peking-Shangahi-Hanghzou. Min resväg sista två veckorna ihop med den kungliga familjen.

Hela familjen samlad i Helsingfors ihop med drottning Margarethe av Danmark. Firar Bernadotte 200 år i Sverige.

Pajala. Mattias och Johan T Lindwall avnjuter en kopp kaffe vid den nya gruvan som ska byggas strax innan daniel och Victoria ska anlända.

Själv är jag mer inne på snittar. Träffar gamla kollegor från norr som man jobbat ihop med under utredningen av mordet på Caroline Stenvall i Gällivare.

När Daniel och Victoria kommer till gruvan har det redan blivit mörkt. Kanonbilder...not.

Vi träffar Finlands president Tarja Hallonen. i Helingfors. Smaskigt efternamn där.

Jag och Mattias tar ett varsitt plan till Peking. Jag hamnar på samma plan som kungen och får den första intervjun efter presskonferensen som kungen höll om den omtalade boken den ofrivillige monarken. Tyvärr finns inga bilder på det eftersom jag hade svårt att plåta mig själv under pågående intervju.

Mattias och jag möter upp kungen i Peking och ställer några frågor till...

Det tar på krafterna att jobba dygnet runt. Transport är lika med vila. Jag och Mattias har däckat under den korta bilresan i Peking. Bilden tog våran tolk och multifixare Fu Jia som har vart en del i vårt team här i Kina ihop med vår chaufför och extra fotograf Raul från USA.

Nu är uppdraget slutfört för den här gången och jag hoppas på att få vara lite ledig. Ska sätta mig på första bästa flyg hem. Ta på mig mina nya Bally skor och gå omkring i snöslasken hemma i Stockholm och njuta av livet. Njuta av att vara 3cm längre än lillebror i mina nya skor med asfaltskant på. Ett par sådana skor kan man inte sätta ett pris på.

8 kommentarer:

Mamma sa...

Hur vore det om du vilade lite, ditt barndomshem står alltid öppet, kram

Sofia sa...

Bra sagt Monica. Och han är även välkommen hem till vårt eget goa lilla hem. Lika bra att vi blir hemlösa i december annars kanske, det här med att ha lägenhet verkar ju sjukt onödigt :)

jimmy Wixtröm sa...

Haha. Jag gillar destinationerna...
Götene-Skara... Fan kom igen Peter. 1.6 mil...
Det är ju vad Tobbe har till jobbet enkel resa varje dag... i så fall borde du skrivit ut Stockholm-Arlanda varje gång med tanke på att den sträckan är 3 gånger så lång...

Jaja. nu ska jag inte sitta här o peta... Ville bara upplysa det roliga :)

Anonym sa...

Läste att aftonbladet ska byta till Nikon? Kommer ni att byta oxå eller hänger ni kvar vid Canon ;)

jimmy Wixtröm sa...

Alla ska byta. Så även vi!
J.

Peter sa...

Jimmy om jag säger så här då. Jag har vart på alla kontinenter sista 8 månaderna... är de bättre...?? Idiot.

Anonym sa...

Då kan jag köpa era canon saker billigt allså .. va skönt ;)
Läste att det va några som skulle hänga kvar vid Canon då dom gillade dom bättre.

Anonym sa...

Magnus Wennmman va det som inte skulle byta enligt en artikel ;)