söndag 28 november 2010

Kanada...


Är i Kanada på lite jobb...
Sitter och tittar ut genom fönstret. Det är nästan storm ute, flaggan har nästan trasats sönder för det blåser så mycket... (se bilden)

Det förklarar lite varför planet skakade lite skönt över Atlanten.

När piloten säger
- Cabin crew please be seated.
Och man kikar på kartan och inser att det är 2.5 timme flygväg till fastland åt alla håll kan jag säga att man inte är så jävla kaxig...

Då lovar man sig själv många saker, typ:
- Om jag bara landar ska jag ta båten hem.
- Om jag bara landar ska jag börja predika.
- Om jag bara landar ska jag aldrig säga till tanterna som tränger sig på ICA.
- Om jag bara landar ska jag ge alla mina pengar till nära o kära.
- Om jag bara landar ska jag aldrig mer klaga på något.
- Om jag bara landar ska jag börja bygga barnbyar i Kenya.
- Om jag bara landar ska jag aldrig mer flyga... OSV...

Men så landar man.
Så flyger man igen.
Så skakar det.
Så lovar man igen.
Så landar man.
Så flyger man igen... Ja ni fattar...

Har man 140 resdagar om året så blir det mycket löften. Ska nog börja skriva ner alla tror jag. Kan bli kul...

Nu ska jag sätta mig och jobba lite...

3 kommentarer:

Peter sa...

Du börjar bli lite flygrädd. Det var jag i början. Nu orkar jag inte ens bry mig. Det är bara att flyga på. Slappna av och njuta av att man är högt över molnen!

Peter sa...

Du börjar bli lite flygrädd. Det var jag i början. Nu orkar jag inte ens bry mig. Det är bara att flyga på. Slappna av och njuta av att man är högt över molnen!

Jimmy Wixtröm sa...

Haha! Var jag också i början!
Gjorde typ min 129 flight igår. Är det början?
Vad är du på? 132? :)

Flygrädd?
Varför skulle man vara rädd för att flyga.
Det är ju att krascha man är rädd för!