onsdag 24 november 2010

Dum & dummare.

Äntligen. Då har man fått den. Iphone 4. Möjligheterna att vara först med den har varit många. Är jag först? Nej... Är jag sist... Nej. För det var Jimmy =)

Jag har gått i månader nu och sagt att jag ska köpa den. Men det som tagit emot är att vi får gratis mobil av jobbet (iphone3) Så att gå att köpa en ny för 6-7000kr känns ju lite onödigt.
Men till slut slog jag till. En polare som jobbar i branschen fixade en åt mig till ett jävligt bra pris. Jag möter upp honom på jobbet och får min mobil. På vägen tillbaka till jobbet ringer jag Jimmy och säger. - Tja Peter från sin nya iphone 4. Nu är du tvåa. HAA HAA.
Jimmy stammar lite, - jaja kul för dig och vi lägger på. Jag går upp på redaktionen och möter min chef. Jag visar glatt min telefon och säger. - Kolla på den här, sånna skulle vi allt ha på jobbet.
Varav min chef svarar i stil med. - Ja faktiskt. vad heter dom där? Jag går och beställer hem sånna på en gång. Där stod jag med min mobil som jag har köpt för ett antal tusen och just fått reda på att nästa vecka får jag en likadan.... Fast helt gratis.
Det kändes tungt i ungefär 10 sekunder, för sen ringer min mobil!
- Tja det här är Jimmy från sin nya Iphone 4. Där har ni oss. Dum & dummare.

4 kommentarer:

jimmu sa...

Två Iphone 4 säljes om 2 veckor. Knappt använda.

Anonym sa...

HAHa.. ni är för sköna!

Mamma sa...

Jag kan köpa en till extra pris förstås

Gluddmob sa...

Augusti. ;)