lördag 6 november 2010

Diggelo Diggeley alla tittar på mig när jag går i mina...

Åh herregud...
Pratade just med Peter i telefonen.

Han har tydligen köpt ett par nya skor. Nått jävligt trendigt som heter Bally...
Kul säger jag, vad kostade dom då.
- 4 000.
F Y R A T U S E N ?
- japp.

Okey det här måste man ju bara se, ett par skor för 4 lax, man får ju en bild framför sig att det är en sko som nästan går av sig själv med inbyggd gps och bluetooth.
Jag googlar skorna och får upp en bild på ett par skor som ser ut som man ger pensionärer som inte ska halka...
Jag trycker upp bilden i fullscreen och nu fattar jag grejjen.

Det är ju PEAB som säljer ut sina asfalterares gamla skor. HELT SJUKT!
Här är en bild från produktionen av skorna, de låter en kille gå genom nylagd asfalt.

Jaja, det här kommer jag ju få äta upp och kallas gammalmodig och otrendig osv. Men herregud, skon är ju för fan skitful!

Jag sitter och funderar och funderar. Kommer inte på en enda anledning till att köpa dom. Eller ja, det är ju ganska hög sula på dom så äntligen når ju Peter upp på mätstocken på väg ut ur butikerna....
Peter går in sina skor. Lägger ett extra lager tjära på för att klara den tuffa vintern som stundar.

4 kommentarer:

peter sa...

bra montage. Huvudet på magen... =)

Anonym sa...

Man kan inte sätta ett pris på att samma skor som prinsen.

Anonym sa...

På att HA samma skor ska det stå.

Peter sa...

Man kan inte sätta ett pris på att bli längre än sin lillebror... =)