onsdag 14 juli 2010

Träning ska vara kul…

De senaste månaderna har jag (antagligen precis som sjuttimiljoner andra människor) tränat som en galning för att inte se ut som en blåval (vit sådan) under sommaren. Huruvida jag har lyckats särskilt bra är väl högst tveksamt. Men skit i det – grejen är vår minsta illbatting Noel, som finner det här med pappas träning mycket roande.

Varje gång, och då menar jag verkligen VARJE gång, som jag lägger mig ner för att göra situps så är han där som en envis liten bålgeting … och ska sitta på magen. Alternativt användas som skivstång. Försöker man plocka bort honom så skriker han. Försöker man lura iväg honom så garvar han bara och sitter kvar, precis som att "tror du jag går på den enkla eller, gubbstrutt".
Så om det fortfarande är en stor magruta i sommar, i stället för flera snygga, är det Noels fel helt och hållet.

I övrigt då – semester för familjen Wix om bara två dagar. Så. Jävla. Skönt.
På fredag bär det av hem till Värmland. Grillning och trivsamt värre hos familjen Berglund på kvällen, och kapten Walles 30-årskalas med tillhörande galenskaper med Nilsson i spetsen på lördagen . Skulle inte byta ut den Karlstadstrippen som en början på semestern ens mot 14 dagar i Karibien. Femplus rakt av.
Sen bär det av mot Smögen med småbröderna några dagar. Följer upp med svennebanan-liv i husbil med mor och far i släptåg. Kan bli lattjo…
Ska försöka kasta in något på bloggen vid tillfällen, men kan inte lova nåt. Som Nilsson skulle ha sagt – "nu ligger vi och sträcker ett tag här".

3 X 30 med barnstång på ett dussin pannor


3X2 repetitioner med liten knubbsäl… inte helt lyckat.

3 kommentarer:

Träning sa...

Haha, helt nytt koncept inom träning =)

Peter sa...

den där lille klutten väger inte många gram,
kör med mig istället =)

charlotte sa...

när kommer det ett till inlägg?? tittar in varje dag och blir lika besviken varje gång