tisdag 6 juli 2010

Barndomsdrömmar...

Alla har säkert drömmar när dom växer upp, typ att en dag ska jag göra det, eller en dag ska jag äga det...
Peter och jag växte upp nära en lite sjö i Karlskoga. Under våra första år hade farfar en liten båt med 35 hk som vi fick åka med ibland. Sen blev den stulen och då var det slut på båtåkandet.

Jag har alltid gillat vattnet och tjatade varje dag i säkert 5 år på pappa att vi skulle skaffa en båt. Det blev så lite senare. En liten plasteka med 4,5 hästar motor fick vi på villkoret att vi tog med motorn hem efter varje gång vi kört.
Och jag lovar att det den där gamla Mercurymotorn gick 23 timmar om dygnet i säkert 5 år. Vi gjorde allt med båten. Försökte åka vattenskidor, tog oss till golfbanan, fiskade, badade, ja vill till och med sov i den...

Så nu till saken, jag har alltid drömt om att ha något som får riktigt fort på vattnet eftersom båten bara gjorde typ 7 knop, någon riktigt kul vattenleksak helt enkelt...

Vi köpte en båt för 4 år sen men det är ändå inte samma sak. Så i Fredags slog vi till.
Peter och jag inhandlade en varsin vattenskoter och i helgen var det premiärtur.

Men det var först idag, när jag landat lite jag insåg. FAN, det är ju det här jag alltid drömt om.

Peter och jag tog en kvällsrunda på 2h här i STHLM. skärgård nyss. Spegelblankt vatten, lagom varmt i luften och hela skärgården för oss själv nästan. Vi låg sida vid sida på vattenskotrarna i djurgårdskanalen och kunde inte sluta le... Eller där ljög jag för sista biten gick det i 125 km/h och då kunde jag inte le för så skulle munnen sprängts. Men nu ler jag igen trots att jag parkerat skoter för 2 timmar sen.

Det är då jag inser att det är bra att inte få allt man vill när man växer upp. För ju mer man längtar efter något, ju roligare blir det...

Här kommer lite bilder:

Hämtar skotrarna på Nivado, Södertälje.
Johan Fixar o donar...

Stannade till utanför Gröna lund och kollade på solnedgången.

Peter.
Solnedgången.

1 kommentar:

Mamma Pappa sa...

Roligt att ni uppsakttat uppfostran under barndomen. Men nu har man inget att säga till om,,eller? 125KM ÄR ALLDELES FÖR SNABBT OCH DESSUTOM UTAN HJÄLM
kram på er