lördag 22 maj 2010

Mitt liv är nog lite bakvänt.

Andra jobbar för att leva, jag lever för att jobba och jag har nog världens bästa jobb. Ett jobb där jag får vara med och uppleva och se saker som är få förunnat. Det gör även att jag uppskattar det små sakerna i livet ännu mer.

Har ni sett filmen Up in the air. Den påminner lite om mitt liv faktiskt och den är tänkvärd. (iaf. för mig)
Sista 6 månaderna har jag flugit till.
Aten, Doha, Maldiverna. Portugal, Etiopien, Kenya, Geneve, Brasilia, Sao Paulo, Köpenhamn, New York, Peking, Shanghai. Plus en massa inrikes i Sverige. Det är över 100 timmars resa bara i luften.
Det är precis det filmen handlar om. Medan jag är där uppe i luften, i taxin eller på hotellet så har alla andra ett liv. Ett liv där de umgås med vänner och sina sambos, kanske till och med skaffar barn och bildar en familj.
Mina barn är små kort i plast som jag samlar poäng på. Ju mer jag flyger och bor på hotell desto enklare och bekvämare blir min resa. Man slipper långa köer på flygplatser, väntsalar blir till lounger och enkelrum blir till små sviter. Ibland blir till och med den hårda flygstolen en fåtölj som går att luta bakåt. Låter ju glassigt som fan. Låter som "lyx"!!! Men lyx för mig är något helt annat. Det är att få komma hem till dom man älskar. Öppna kylen och som är full med mat. Lägga sig i soffan och slå på tv:n. Bara ligga där och höra det surrande ljudet av diskmaskinen. Då mår jag som allra bäst, det är lyx för mig.
Jag och mina lilla familj av plastkort.

4 kommentarer:

Tobbe sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Aida sa...

Fint skrivet Pewe!

Tobbe sa...

Helvete också, skulle ju gå in och skriva till en sak i min kommentar. Och så försvann den. Skit samma, skulle bara skriva att köp gärna med "Up in the air" från Kina om den finns där. Skulle gärna vilja se den.

peter sa...

mmm ja kollar. annars är thepiratecity.org en grym sida. där kan man strw
streama typ alla filmer plus lite till.