tisdag 25 maj 2010

Kryckor och osthyvlar...

Sähär ser min fot ut i vanliga fall...
Inte så snygg men så den den ut i alla fall...
såhär ser min vänsterfot ut efter lite innebandy...


Trampade snett och det knastrade till som om man tuggar på okokt spaghetti typ...
Ficks sjukt ont på vägen hem så jag svängde förbi akuten för säkerhetsskull.

Doktorn kändes o klämde och röntgade lite grann.
Efter 2 timmar kom han fram till:
En rejält kraftig stukning + att någon sena hade slitit loss en 5 mm benbit som ligger o marinerar lite där inne.

Men han tyckte att vi låter den vara där och att jag hoppar lite på kryckor ett par dagar och sen försöker lära mig gå.
Om 2 veckor skulle det kännas bättre sa han.
om 1/2 till - 1 år skulle det förhoppningsvis vara helt bra...

Det ska vi blir två om han och jag...

Men jag ställer nog in hockeyn i morgon bitti...

**************************************************
Bitter? absolut inte, jag låg där inne på britsen och log. För det kunde varit värre. Jag såg barn som hade svårt att andas, lite äldre barn som brutit armen och en dam i 80 års åldern som inte hade många dagar kvar här på jorden.

Man ska inte skratta åt äldre men hon var så aggressiv, hon hade sitt barn barn med sig och hon var så jävla arg på henne. typ såhär gick deras konversation.
- Din jävla idiot.
-Lugn nu mormor.
-Du kan dra åt helvete.
-Lugn nu mormor.
- Jag ska ut härifrån.
-Lugn nu mormor, doktorn är bara på toa.
-Han ska inte vara på toa den idioten.
-Lugn nu.
- Du passa dig din lilla skitungen.
-Schh, lung nu mormor.
- HÄLP MIG NÅGON HJÄLP MIG.
-Lugn nu mormor.
- DU kan dra åt helvete din jävla.... din jävla... din jävla OSTHYVEL!

Jag skratta så jag grät....

2 kommentarer:

Gluddmob sa...

Osthyvel!? Underbar människa, den där tanten.

Paul Madej sa...

Varför drabbar sånt här fotografer? det blir svårt att jobba med kryckor, du får krya på dig.
Från en annan fotograf som för tillfället är invalid.
http://madejmedia.blogspot.com/2010/05/calcaneusfrakturinte-bra.html