fredag 7 maj 2010

Egypten del 3.

Då var det dags för Johannas dag.
Det bar av till Cleopark, en vattenpark här i Sharm El Sheikh.

Vi började med att ta några varv i strömmen...

Och kollade på utsikten, det var inte så mycket att se, någon palm som svischade förbi då o då, så jag blunda mest...

Sen tvingade jag in Johanna i en rutschkana...

Den hon inte visste var att man kom liksom ut i en tratt och sen ramlade ner i ett hål, men det man inte vet... Ni ser ju själva hur olyckligt ovetande hon är precis innan hon upptäcker hålet...

Sen försökte jag lura med henne i den här, gick sådär, man såg ju liksom hur brant det var. Plus att folk skrek som om de skulle dö så det blev singelåkning...

Hon var mest intresserad av vågmaskinen, kom igen. Det var ju kul 92 när Gustavsviks äventyrsbad i Örebro öppnade . Nu vill man ha lite mer action än så...

Men dom lät mig faktiskt bada på det djupa, tack tack...

Efter lunchen hade personalen skojsat till det lite och byggt en liten minimänniska av våra saker vi lämnat. Sjukt kul.

En till minimänniska, men det är ju jag. Haha. Hur som helst, ser ni inte, jag solar. S O L A R , jag. Och är inte det minsta röd. Så är det.

Sen bar det av till stranden, lite strandtennis, Johanna tyckte jag var dålig, jag tyckte mest bollen var oval.

Sen blev det strandpromenad... Baywatchdamerna hade lämnat tornet så...

Jag fick ta en bild med min egen...

Sen började det växa palmer ur huvudet på mig...
Nej det gjorde det inte. Men det kunde ha gjort...

Nä, det kunde det inte, eller kan det?... Får kolla med Olof Palme... Nej det går ju inte, ah får kolla med den gamle idolen Johan Palm. Eller kanske min gamle vän i Karlskoga, Pallman.

Eller om jag går till stranden imorgon och stöter på Pamela Andersson i tornet...

Eller heter hon Pamela? jaja.

Nu ska jag äta.

Palmhjärta.

Inga kommentarer: