fredag 28 maj 2010

Det här med golf..

Jag har alltid tyckt att golf är ett djävulens påfund, och då menar jag ALL sorts golf.
Golf har helt enkelt inte varit min grej..
Jag minns när vi var på husvagns-semester tillsammans med vänner till familjen, och skulle spela mini-golf. Jag var kanske 12 år och mini-golfen gick bra för alla andra utom mig.. Jag fick slå slag efter slag utan att bollen rullade i hålet, och tillslut blev jag så arg att jag bröt av klubban över knät. Efter det vägrade jag att befatta mig med några som helst former av golf på flera år.

Jag var kanske 16 år, när min morbror övertalade mig att prova på att spela lite riktig golf.
Vi stod på morfars gräsmatta på landet och slog några bollar, och det gick väl sisådär, vilket gjorde mig mer och mer frustrerad. Min morbror gick i väg för att samla in bollarna från mina misslyckade slag, när jag rätt som det är får syn på drivern i hans golfbag och får för mig att prova den.. Jag fick till en rätt bra nybörjar-swing och kände mig väldigt nöjd med det, tills det gick upp för mig att bollen hade träffat min morbror rätt i huvudet. Som tur var överlevde han, men jag bestämde mig för att ALDRIG röra en golfklubba igen.

Men nu flera år senare, känner jag ett litet sug efter att försöka igen.. Jag körde golfbil (som en gud såklart) på ett kundevent för några dagar sen, och då bestämde jag mig för att göra ett nytt försök. Så nu ska jag tamigfanken ta grönt kort och börja spela moderatbandy en gång för alla.

Vad tror ni, kommer jag att klara det?

2 kommentarer:

Moster E sa...

Du vet att man inte får ha Haiklackers på golfbanan va!?

Gluddmob sa...

Hyfsat uppenbart att det är golfbilen som lockar, snarare än sporten. :D

Med det dock inte sagt att det inte är värt ett försök. Golfbil är också ett nöje.