lördag 6 mars 2010

Meddelande till Linda…

Bry dig inte om vad Anna skriver. Hon är bara sur för att hon har en sångröst som en skadeskjuten kråka. Hon är bara besviken över att hon inte har ett Z i sitt efternamn. Hon är bara olycklig för att hon inte kommer från en idyllisk liten småstad vid Vänern.
Det här kommer att gå över Linda. Det är en fas hon måste gå igenom.
Jag tycker att Pernilla Wahlgren gjorde det riktigt bra i kväll, men jag är övertygad om att du kunde ha gjort det minst lika bra.

Nu drar vi ett streck över Annas dumheter, och avslutar med några fina textrader från en grupp vi båda två växte upp med, Degerfors-legenderna The Pinks…

"Linda Linda, du bara ler. Linda, Linda, du tar och du ger…"


4 kommentarer:

Nicklas sa...

Står verkligen på din sida här Tobbe!!! Tyvärr Anna... Droppen var nog när kära frun började nedvärdera Kaschkuoga-dialekten... Det fick mig att välja sida direkt!!!

Anna sa...

Nicklas!

Till att börja med vill jag bara klargöra för dig att jag ALDRIG skulle nedvärdera Karlskoga-dialekten. Det är den skönaste dialekten i världen. Jag ville helt enkelt bara ge er en mer målande beskriven av konversationen.
Alla som känner mig vet att jag älskar Karlskoga och dess invånare. Därför min bäste Nicklas, ber jag dig sluta komma med massa trams om att du tar Tobbes parti, pga lögner och elakt förtal om att jag skulle nedvärdera dialekter till höger och vänster. Nej, sluta hymla Nicklas och erkänn istället det vi andra redan listat ut: Du är också lite kär i Rumpnissen.

Vänligen
Anna

Gluddmob sa...

Bengtzing? Njaaaaaaaa… snygg tjej, bra sångröst - förjäkla trista låtar. Låter - i likhet med Pernilla Wahlgrens bidrag - som ledmotiv till gamla Björn Skifs-filmer från 1985. Vilket i och för sig kan vara kul…

Nicklas sa...

Hoppsan, här stack man visst ut näsan lite för långt? Trampade visst på en öm tå här? Verkar nästan vara lite infekterad t.o.m...
Tyvärr, Fru Wickström, börjar du nu irra dig ut på oroväckande tunn is. Jag råder dig till att stryka mig medhårs, annars trycker jag på Tobbes "Anna-vi-måste-byta-bil-knapp"...! Det vill du väl inte...?

Högaktningsfullt

Nicklas