måndag 15 mars 2010

Liams utspel…

Måndag morgon och klockan är strax efter sju när jag tröttare än tröttast på ren rutin studsar fram med bilen på den osedvanligt gropiga skitvägen till Noels dagmamma.
Kör in och parkerar på uppfarten och rusar in med Noel och alla grejer han ska ha med sig. Kommer ut i bilen igen, där Liam sitter kvar och väntar. Tyst har han varit, hela tiden sedan vi startade. Jag tar sats och backar rätt snabbt ut från den långa uppfarten till huset.
Varpå Liam helt plötsligt reagerar och säger…
"Mamma mia, dra i snorren vad fort du backade pappa".

Say what? Sa verkligen vår son på 4,5 år vad jag tror? Hm, bäst att inte ta upp det med honom, kanske hörde fel.

Kör vidare på skitvägen hela vägen till Liams dagis. Ibland går det lite fort i groparna, och bilen studsar till. Liam reagerar igen:
"Mamma mia, dra i tuttarna vad dålig den här vägen är".

Jag kan inte hålla mig längre. Brister ut i ett jättegarv. Liam också. Sedan sitter han hela vägen, så fort det kommer ett gupp, och varvar samma mening, men byter mellan snorre och tuttar.
Jag försöker få honom att sluta. Men han säger att det inte går. Jag köper det.
Hm, hur tusan ska jag ta mig ur det här när hans fröknar tar upp det?
Mamma mia, dra i snorren vad svårt det kommer att bli.



3 kommentarer:

Gluddmob sa...

*asgarv*

Gluddmob sa...

Skön outfit, för övrigt. Han ser ju skittuff ut, haha…

Tobbe sa...

Gluddmob: Ja det är ju så sjukt roligt att man inte kan sluta garva åt det.
Sweet med kläderna: Stylad a la pappa för att gå på tjejkalas. Då måste man ju se respektabel ut. Det vet pappa vikten av. : )