söndag 14 mars 2010

Idre. The place 2 be!

Jaaa, då var vi här då. Det hela började med att Jimmy och Andreas vill åka till fjällen så jag tog ledigt. Sen vart den ena kär och den andre skulle jobba så nu sitter vi här själva jag och Sofia. Det är ju inte så att vi inte klarar oss själva, men... Från början tänkte vi ju stoort. Härlig fjällstuga i Sälen. sköna middagar och aktiviteter som spa och utgångar på häftiga nattklubbar. Eftersom de drog ut på tiden och backade ur i sista sekund så vart inte utbudet så stort. Men ledigt hade jag tagit och iväg skulle jag. Det enda som fanns kvar i hela fjällvärlden om man inte ville hyra ett en svit i Trysil för 5000 norska per dygn var ospec Idre.

Och här är vi nu. Har just knökat in all vår packning i en stuga på tio kvadratmeter. Sängarna är inte av märket Dux och är ca. 80cm breda. Tv:n var iaf. anpassad efter storleken på rummet, 12" För att få lite mer känsla av vart vi hamnade så surfade jag in på idrefjall.se för att kolla utbudet.
Det visade sig vara mycket bra. Mat & Nöje, jag läser.

-ICA Idre Fjäll
Frisk fjälluft och motion leder ofta till god aptit. På ICA Nära Idre Fjäll finner du det mesta du kan behöva under din vistelse på Idre Fjäll. Vår ambition är att du ska finna allt du kan tänkas behöva för att mätta hungriga magar och mer därtill. Vi håller till i centrumanläggningen på smidigt gångavstånd från de flesta boenden.

Ja vi får väl se vad jag ska koka ihop på vårt trangia kök. Det bli nog bra.
Till aktiviteter då. Åka med fjälltåget, prova snöskor, knatte och ungdomsdisco. Jag har iaf. bokat in bobkväll i morgon då Sofia skulle gå över och läsa en psalm i fjällkyrkan.

Nej, nu måste jag gå och lägga mig, för i morgon ska vi ut och skutta i backarna. Hoppas de har liftar annars skriver jag in mig själv på fjälldagiset.


5 kommentarer:

Gluddmob sa...

Haha, man kan visualisera vad ni hade tänkt er från början: En fjällvecka i stil med videon till Wham's "Last Christmas". Och så blev det tio kvadrat friggebod och Ica. Hahahaha... Men skidåkningen är väl bra va? Har hört att Idre är bra.

jimmy Wixtröm sa...

Sanning med modifikation.

Jag hade planerat en skön skidresa med pojkarna (Jag, Peter,Bardell och Oskar)

1. Peter ville inte åka utan Sofia.
2. Bardell skyllde på jetlag (vi kom hem 3 mars)
3. Oskar skulle ringa tillbaka.

Så, då hade jag som alternativ att åka själv med Peter och Sofia som knappt träffats på 2 månader och känna mig som Håkan bråkan i sunes sommar när Sune försöker få till det med Sofie eller vad hon heter...

Peter sa...

Försvarstal ett, tack Jimmy.
Nu väntar jag spänt på de andra två och deras historier. Ska bli kul =)

Under tidenvi väntar kan jag ge er lite information om varför ni kommer få tre olika versioner av den här berättelsen.

Teorin om försvarsmekanismerna, Sigmund Freud, psykoanalysens fader, byggde en teori på att jaget hela tiden strävar efter att kunna anpassa sig till verkligheten och att vara funktionsduglig. Försvarsmekanismerna används för att försvara jaget mot detets drifter och överjaget och den sociala omvärldens anklagelser mot den. Detta gör oftast omedvetet, och sker oftast vid en konflikt.
men även när vi mottar kritik sker detta. Man kan säga att försvarsmekanismerna försvarar jaget mot ångest. Försvarsmekanismerna kan te sig både negativa och positiva. I värsta fall kan det innebära ett hinder för anpassning till verkligheten. Så nu håller vi oss till verkligheten =)

peter sa...

Ska ut o ta reda på det nu gluddis...
jag återkommer lite senare. Men från fönstret ut ser det lite väl flakt ut.
får valla bra istället =)

Andreas Bardell sa...

Jetlagg ?
jag är sjuk . . .