tisdag 16 mars 2010

Gubben har vaknat...

Okey, bäst jag lägger alla kort på bordet innan Tobbe gör det...

Jag har varit och spelat innebandy och eftermiddagen smyger sig på, jag sitter i bilen hem och tycker jag är värd något mysigt innan jag ska spela nästa bandy pass ikväll.

Jag svänger förbi Statoil, två kanelbullar inhandlas, melodifestivalsskivan slinker också med.

Jag slår till på en guldtvätt också, jag känner det är en sån dag idag.

Kör fram till avfettningskön. Det är två bilar framför.

Jag går ut bilen och ska surra lite när jag ser att bilen framför är tom och bilen längst fram står det en man i 40 års ålder och sprutar på EGEN avfettning.

IDIOTER.

Jag möter gubben som äger bilen framför på min väg fram till bilen längst fram, jag frågar - Ska du tvätta bilen, varpå han svarar
-Jag ska gå in och köpa poletter nu, jag paxade bara en plats.
Vadå paxade en plats? Vilken jävla fårafitta. Jag påpekar för honom att man inte kan PAXA en plats i tävttkön. Han skäms och ber om ursäkt. Han ebjuder sig att flytta bilen, då går vi båda fram till killen längst fram i kön och frågar vad han gör?
-Jag sprutar på avfettning på bilen!
Jag - Okey, men du vet att man köper en polett och använder den där maskinen som din bil just nu blokerar va?
Han kollar upp och han är fan identiskt med den där Ove Sundberg i Solsidan. Han rättar till glasögonen och säger:
-Alltså tidsmässigt går det på ett ut.

Vad fan pratar han om, det är ju som att ta med sig egen mat in på en restaurang och sen säga till servitrisen att det går på ett ut.

Jag ville bara ta en nyckel och repa hans bil och säga, försök avfetta det där då din jävla saltsjöbofitta.

Men vuxen som jag är suckar jag bara går tillbaka till min bil drar en rivstart fram till jämnhöjd med honom, tvärnitar vevar ner rutan och säger igen.
-Nästan gång du ska snålavfetta kan du väll ställa dig på sidan så vi andra som betalat för det slipper vänta 20 minuter.

Så håller han upp både händerna, som om jag hotar honom med pistol och himmlar med ögonen och säger.
-Jag hör vad du säger.

Då åkte jag hem.
Så nu sitter jag här med min perfekta hemmagjorda latte och min inhandlade Statoil-kanelbulle och lyssnar på melodifestivalenskivan samtidigt som det slår mig att jag för ung för att vara berättigad tjänstepension.

Hur sjukt är inte de?

9 kommentarer:

VHC-bloggen sa...

*asg* Underbart inlägg!
Lite avis på dig är jag allt, jag fegar ofta ur... Fast jag kanske skulle komma undan för att jag är smurfhög o tjej (och för att jag har en stor j-la "mördarhund" i bagaget på bilen? *garvar igen*)

Ha det kalas!

Tobbe sa...

GUBBJÄVEL: : )

Mamma sa...

Slösa inte energi på onödiga saker.kram kram

Peter sa...

Tycker du säger fitta lite många gånger Jimmy. kan du inte lära dig att kalla det kvinnliga könsorganet för snippa. tänk på våra yngre läsare.

Och du sluta köp melodifestivalskivan.

Peter sa...

Tycker du säger fitta lite många gånger Jimmy. kan du inte lära dig att kalla det kvinnliga könsorganet för snippa. tänk på våra yngre läsare.

Och du sluta köp melodifestivalskivan.

Gluddmob sa...

Hahahahahahahahaha!!!

Bästa inlägget i någon blogg någonsin. :D

Sjukt roligt rakt igenom.

Lovisa sa...

Sluta ALDRIG köpa melodifestivalskivan, Lyssna inte på Peter!!

Tyst med dig Peter.

Nicklas sa...

Fantastiskt underhållande!!! Skulle kunna betala många tusenlappar för en hemlig videoinspelning av händelseförloppet... :)

Anonym sa...

Lyssna inte på Peter, jag sa snippa en gång för artighetsskäl, mina poolare garvade och jag har nu fått smeknamnet snippan eller snippis. Inte fullt så kul!