onsdag 24 mars 2010

Bittra konkurenter och goda vänner.

Finns inga jag umgås så mycket med som kollegorna konkurrenterna på Expressen. Man står axel mot axel och puttas, knuffas och slåss om de bästa bilderna. Men där i mellan och efter deadline så har man rätt trevligt ihop.

Jag och Sven Lindvall (expressen) efterfestar med våra kameror på finalnatten av melodifestivalen. Efter sex veckors slit är det äntligen över.

Sven tar just den här bilden. Men annars så står vi som klistrade vid varandras sida. Nu stångas jag istället med Christian Örnberg från expressen. Han blir med trevlig efter deadline...

Suvad Mrkonjic (Expressen) och jag för några timmar sedan i Brasilien utanför kongresshuset.
Tio minuter efter bilden är tagen är det fullt ös igen. Cirka 400 vilda demonstranter samlas utanför kongresshuset. Kungen och drottningen får fly ut genom bakvägen av kongresshuset. Jag och Suvad slåss åter igen om bilderna och att vara först med att leverera materialet hem till Sverige.

4 kommentarer:

Eivind sa...

grymt roligt med Lindvall och Suvad i början av ditt klipp:-D http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/article6835571.ab

Tobbe sa...

Johan T tyckte tydligen inte att det var lika roligt, hehe. : )

Peter sa...

haha, ja en klassiker blir det =)
Var ju inte riktigt meningen och dt gick fort när jag skicka. Men lite kul var det.

Dollby sa...

SUUUUUUUUVAAAAAAAAD!