måndag 25 januari 2010

övernaturligt.

För några dagar sedan läste jag en bok om kaffe. Sjukt bra, nu vet jag ALLT om kaffe.
Det var ju inte det upplevelsen var såklart, men grejjen är sen jag läste boken har jag börjat nörda in mig på kaffe och gör en perfekt kopp varje morgon.

I morse stod jag o beklagade mig över att det inte går göra några roliga former i latten för jag inte har rätt verktyg och jag kände mig som en ganska dålig människa.

Så jag bara dönade i all espresso i mjölken på en gång, gick med sänkt huvud mot Johanna och sa, här har du.

Det är då jag inser, det är då jag inser att gud finns, i alla fall kaffeguden.

Jag tror inte det är sant. jag står där och stirrar ner i koppen och ler. Jag känner glädje, äkta glädje, sån glädje man inte kan dölja.

Jag hade avbildat Sverige!
Jag vet, Öland och Gotland inte är med, men kom igen... Det hade varit too much...

5 kommentarer:

Gluddmob sa...

Fantastiskt. Ett tag trodde jag att du bara skämtade. Men det här var helt otroligt. Verkligen.

Jimmy Wixtröm "all mighty" sa...

Ja, men visst är det. Det är ju fan en exakt kopia, frågan är om inte Google Earth ringer och vill köpa den snart?

Tobbe sa...

Jag vill ju inte vara petig, men utbuktningen där Stockholm ligger är lite väl tilltagen av "Gud", om det nu är han som ligger bakom detta. : )

Jimmy Wixtröm "all mighty" sa...

Du fattar ju inte Tobbe, det han vill visa är att Stockholm expanderar... Think outside...

Gluddmob sa...

Jag tror snarare att det är Norrtälje som har expanderat.