fredag 15 januari 2010

Lite värme från Thailand

Eftersom jag har sålt lägenheten hemma i Sthlm. och köpt en ny så vart jag bostadslös tills februari. Så Januari spenderar jag i Thailand. Det sägs vara bra för hemma fryser tydligen allt till is. Hörde att det var runt 25 minus hemma och här är det ca 35 grader åt andra hållet. Det skiljer alltså 60 grader. Eftersom jag inte har så mycket att göra eller tänka på så har jag
har legat här o funderat på vilket som är skönast. - Att värma sig framför brasan efter en kall dag i skidbacken, eller ta en svalkande drink i poolen när solen står som högst.

Efter ungefär två veckors funderande i poolen har jag kommit fram till att brasan, kylan och skidbacken vinner helt klart. Finns nog inget bättre än Sverige både på sommaren och vintern.
Alla andra länder är charmiga men Sverige är helt klart BÄST.





3 kommentarer:

Jimmy Wixtröm sa...

Snygg raggarsträng...

Kim sa...

PhiPhi island!

Mamma sa...

Thailand är bäst, jobbigt att skotta, jobbigt att elda, jobbigt att skrapa bilen.jobbigt att frysa.Jobbigt att köra i mörker Njut så länge ni kan. Vintern finns kvar när ni kommer hem, kram på er