lördag 9 januari 2010

Barnvakt!

Noel tyckte Jimmys köttbullar var så goda att de borde vara med i Le Guide Michelin

Var barnvakt åt Tobbe och Annas minsta odåga, Noel Peter Jimmy Wixtröm!

Dagmamman hade tydligen tagit "helga" lite tidigare än alla andra och då blev jag, världens äldsta 86a helt plötsligt det naturliga valet av barnvakt!

Nog för jag älskar Kaffe och choklad, tycker att ungdomar kan bli lite stökiga när de dricker för mycket alkohol och gillar att umgås med folk som är 50+ så har jag ju inga egna barn.
Med händerna i kakburken.

Och att skaffa egna barn sköts liksom några år fram i tiden nu efter den här dagen, inte för att Noel var stökig och jobbig men det är ju fan som mamma alltid har sagt, det är en heltidsjobb, dygnet runt, och nu förstår jag vad hon menar.

Så fort man släpper blicken så har den lilla parveln börjat tugga på en limtub eller nått annat farligt. Och hur skulle de se ut som jag lämnade tillbaka Noel med ihoplimmad käft?
Noel med limtuben

Jaja, men hur som helst gick det bra, och jag både bytte blöja (det var ingen liten doning ska ja få be att tala om) och gav honom mat!

Så, det jag vill säga är bara, jag tycker alla barnfamiljer borde få lite företräde i livet, som ett litet guldkort så man får gå före i kön på Ica, att doktorn kommer hem istället för att åka till vårdcentralen, kanske ha en egen fil till och med?

Då kanske jag redan skulle ta o skaffa ett i morgon, fast det är klart, det är ju lite leveranstid på dom ;)

6 kommentarer:

Mamma Pappa sa...

Man måste låte döm göre lite ofog och bus, dä blir bra fölk av dem ändå. se bara på er tre, ni var nog värre.Men övning ger färdighet.

Tobbe sa...

Hahaha. Det var bra. Tycker det är skönt att du äntligen fått lite perspektiv på hur det kan vara att ha småbarn. Du har ju tidigare inte riktigt hajat varför jag sitter och gäspar en fredagkväll vid 21.00. : ) Då bokar vi inte några till såna här dagar, fast med båda ungarna samtidigt, så kommer du inom kort att skjuta på barnafödandet tills du är… typ… hundra.

Tobbe sa...

IN några dagar till… ska det vara såklart. Är lite trött. Har ju barn. Klockan är sent. Sorry.

Gluddmob sa...

…och när de väl blivit så stora att de börjar kunna ta hand om sig själv någorlunda (läs: 6-7 års ålder, ungefär) börjar de kosta pengar. Då duger det inte att leka med ett durkslag och en kartongbit längre.

Jena sa...

Hahaha, Jimmy, nu har du skådat ljuset och sanninen.
Efter att ha varit själv med min två töser i fyra dygn, maken i Rom, kan jag bara instämma i det här med dygnet runt-jobb och guldkort för oss med små telningar.
Vad är jobbet på jobbet mot jobbet hemma? Nada.
Dessutom barnkalas i dag...

Jena sa...

Hahaha, Jimmy, nu har du skådat ljuset och sanninen.
Efter att ha varit själv med min två töser i fyra dygn, maken i Rom, kan jag bara instämma i det här med dygnet runt-jobb och guldkort för oss med små telningar.
Vad är jobbet på jobbet mot jobbet hemma? Nada.
Dessutom barnkalas i dag...