söndag 3 januari 2010

Bangcock...

Nu så, äntligen! Varit på Arlanda sen klockan 12. Suttit o väntat på att Thaiair ska få sitt flygplan att fungera. En trasig motor och 8 timmar senare får man beskedet att dagens resa blir inställd och att den återupptas i morgon klockan 13. Alla ska bli körda av Ekmans buss till Scandic i upplandsväsby för övernattning för att sedan bli körda tillbaka i morgon för flyg till Thailand.
Kuk... eller jag mena kul. Helt plötsligt har man beställt en charterresa med en fri övernattning i Stockholm förort.

Finns bara ett sätt att lösa situationen... Ringa resebyrå lillebror Wixtröm som kollar upp nästa möjliga flyg till Bangkok. Skälla ut halva Arlanda inklusive all Thai personal.
Efter en timmas slit så har jag lyckas få dem att köpa nya biljetter till oss med Finnair tre timmar senare.

Fick slita hund för det. Men det har jag lärt mig sen barnsben man får inte något gratis.
Det fick Thaiair också lära sig idag. 22 tusen kronor kostade kalaset för dom. =)

Tack för hjälpen lillebor. NU åker vi. (Thaiair är fortfarande fyr **** i mina ögon)

4 kommentarer:

Gluddmob sa...

Jävligt rådigt av dig. Själv har jag blivit precis lika arg, ställt likadana krav, men alltid misslyckats totalt med att få igenom dem.

mamma sa...

Du är en fixare ha en bra semester

Jimmy Wixtröm sa...

Resebyråns arvode brukar ligga på 10%, så sätt in
2200:- + de 500:- sen tidigare är du bussig!

Ha de gott!

Kim sa...

Var inte du på maldiverna nyligen också? Fan semester och semester och lite mer semester. GÖTT!