tisdag 8 december 2009

Livstecken, köttbullar och minimedhjälpare!

Nä, bloggen har inte dött. Det är bara sjuk stiltje här just nu.
Så pappa får väl ta tag i taktpinnen, som vanligt när resten av familjen ligger i dvala.
Så vad har hänt då? Inte särskilt mycket upphetsande. Kanske är just därför som det inte uppdaterats här på några dagar.

Men i helgen som gick var det i alla fall pepparkaksbakning, och VM i köttbullerullning i det Wixtrömska huset. Kolla på bilden bara – hajar ni hur lång tid det tog för mig att rulla 120 julköttbullar så där fint. Och vad fick man för det då? Jo, Jimmy tyckte att det var höjden av gubbighet att jag hade gjort så många köttbullar. Trist för han då, att han inte får smaka på världens godaste köttbullar nästa gång han kommer. HA!




Till min hjälp vid pepparkaksbaket hade jag två killar som gjorde sitt allra yttersta för att förstöra. Som här till exempel, när Noel får nog och kastar kristyren i soptunnan för att han tyckte att det, jag citerar, "är tramsigt att behöva trycka ut det på en pepparkaka innan man kan äta det".




Liam skötte sig dock exemplariskt. Förutom att han är precis lika dålig som Jimpa när det gäller att plocka upp efter sig. Vill gärna vara med och käka av det goda, men helst inte plocka undan när det väl är slut på det roliga.

4 kommentarer:

Gluddmob sa...

Jösses! Börjar ju bli dags att spara ihop till körkortsutbildningen för Junior den Äldre. Visst är han i tonåren nu? (Jag menar Liam, inte Jimmy).

mamma sa...

Kul att någon har ärvt mina talanger , när det gäller köttbullar. undrar vilka som är godast? det måste vi testa. kram kram

Jimmy Wixtröm sa...

Skillnaden mellan Liam och mig är att jag har med mig gåvor till de som lagar maten så ja ska slippa :)

Tobbe sa...

Gluddmob: Ja visst, Liams röst börjar gå upp i falsett, och han vill sova till tolv på helgerna. NOT! : )

Jimmy: Den allra finaste gåvan vore om du kom ut en gång i veckan städade hela huset. Se det som ett av dina hundra träningspass. : )