onsdag 9 december 2009

Herregud, vad deprimerande!

Jag har ju alltid varit lite tvärtemot de allra flesta när det gäller det här med vädret. Folk gillar ju när det är 28 grader varmt och sol. Själv tycker jag att det räcker om det är typ 15-20 grader, lite lätt bris och gärna sol blandat med lite moln.
Jag har även alltid vurmat för hösten och vintern. Gött och mysigt när det blir mörkt och man tänder en brasa, härligt när det BITER i kinderna av vinden när man går ut. Så att man känner att man lever. Mycket skönare än att gå ut när det är 30 grader varmt och man blir svettig och äcklig efter 13 sekunder.
Men idag fick jag en bild av en kompis som är med sin familj i Thailand just nu. Det var utsikten över poolen sett från där han låg och softade:



Sen tog jag en bild från mitt fönster på jobbet och skickade till honom.
Den såg ut så här:



Slutsats: Det var den mest deprimerande skillnaden i två bilder jag har sett på väldigt länge.
Va fan, är det i Sibirien år 1960 som bilden är tagen eller? Nä, det är Johanneshov i Stockholm den 9 december 2009.
Sverige-Thailand: 0-1 - knockout.

3 kommentarer:

Gluddmob sa...

Det där gamla fina tornet i Slakthusområdet borde de behålla när de bygger om. Ska ju bli innerstad av det där området. Mindre Gulag, mer Berlin.

Tobbe sa...

Gluddmob: Ja tornet möjligtvis, men kan man ljusa upp himlen lite, ta bort det grådassiga och skitiga och riva resten när de ändå är på gång?

Gluddmob sa...

…och sätta in ett inframvärmesystem som håller temperaturen på 17 grader.