fredag 18 december 2009

Hedvig!

Hedvig, vi måste prata ut du och jag. Vi kan inte ha det såhär!

Du skämmer ju bort bröderna W så de blir alldeles odrägliga, alla tre.
Här har jag tuktat, lirkat och pekat med hela handen i flera år för att de ska hålla sams, och sluta mäta sig med varandra. Jag tyckte att de hade börjat arta sig riktigt bra, och det var inte utan att jag kände en viss stolthet över dessa tre för några veckor sedan.
Men så raserades allt..
Den omåttligt söta, älv-liknande receptionisten bakade muffins till speciellt utvalda medarbetare på Aftonbladet, och endast EN av de Wixtrömska bröderna fick lov att vara en av dessa utvalda.
HUR TÄNKTE DU, HEDVIG?!
Det var ju som bäddat för en konflikt bröderna emellan. Tobbe har nog aldrig varit så snabb ut på bloggen för att meddela de yngre bröderna (och mig) om denna fantastiska händelse.
Tobbe ringde upp mig på jobbet (lycklig som ett barn) och talade om att Hedvig minsann hade bakat en muffin med hans bokstav på, och ingen av de andra bröderna hade fått någon! Sedan var han ju inte sen med att gå ut med detta på bloggen, och därmed reta gallfeber på Jimmy.

Nej, Hedvig... Såhär jobbar vi inte! Den snygga receptionisten måste vara lika omsorgsfull mot alla tre, annars blir det orättvist (och ett jäkla hallå här hemma!)

Vad gäller Anrell, så är han faktiskt MIN! (Bara så ni vet det, Tobbe och Hedvig!)

5 kommentarer:

Tobbe sa...

Ja, där ser ni. Det fanns alltså bara muffins till mig, som Hedvig redan skrivit i en kommentar.
Anna: Låt Hedvig vara. Hon ska inte bli som dig. Hon är bra som hon är.

Hedvig sa...

Okej då jag ska skärpa mig, såg aldrig att det stod "dagis fröken" i annonsen när ja sökte jobbet :) Det kommer bli ett väldans bakande här hemma om jag ska gottgöra det här....

Gluddmob sa...

Många muffins, men ett… muffin? Eller en muffin?

Bestämd form singularis blir ännu svårare. Muffinet? Muffinset? Muffinen?

Ge mig det där muffinset! Hmm…

Tobbe sa...

Gluddmob: En muffin tycker jag låter rätt på alla sätt. Och Muffinsen blir följaktligen den rätta böjningen i bestämd form singularis. Frågar du dock språkoraklet Jimmy (kunde nog räkna till cirka 39 olika fel i hans text om flygresan)så skulle han säkert påstå att "Det Muffinset" var rätt. : ) Fast jag säger till Jimmy som vår mor alltid sa till mig när det inte gick så bra i skolan: "Du kan ju om du vill Tobbe, det är bara slarv och stress".

Gluddmob sa...

Hmm… en muffin. Säkert rätt, men det känns konstigt. För mig är det ett muffin, alternativt ett muffins. Men då s indikerar pluralis blir det ju förstås knäppt. Jag tänker samtidigt på ordet tips. Ett tips. Är inte det egentligen ett tolkningsfel i en direktimport från engelskan? Där heter det ju "one tip", "many tips". "I´ll give You a tip". Vilket samtidigt betyder dricks. Och mig veterligen dricks inte muffins. Hur hamnade jag här?