tisdag 10 november 2009

När jag plågar min far..

Min pappa är en händig karl som har koll på det mesta, däribland bilar. 
Jag och Tobbe har varit på jakt efter en andra bil ett tag nu, och hittade en volvo s60 som verkade vara ett vettigt köp - så vi slog till. 
Jag ringde nyss min pappa för att berätta om detta, men tänkte att jag skulle passa på att ha lite roligt också:

Jag: "Hej pappa, vi har köpt en andra bil."
Pappa: "Va?! Utan att kolla med mig först?!"
Jag: "Men pappa, det är skitbra bil.."
Pappa: "Det är väl för helvete inget franskt?!!"
Jag: "Nej då, det är ett ganska ovanligt märke från USA, det finns knappt några sådana i Sverige.."
Pappa: *Lång suck* "Vad är det för modell?"
Jag: "Jag kommer faktiskt inte ihåg vad den heter, men den ser cool ut!"
Pappa: TYSTNAD
Jag: "Pappa? Är du kvar?"
Pappa: "ANNA, menar du att du inte vet vad det är ni har köpt?! HERREGUD, ni är inte kloka! Jag blir GALEN!"

Pappa lät så uppgiven på rösten att jag inte hade hjärta att fortsätta driva med honom längre. Men då jag talade om att det var en Volvo vi köpt (något jag trodde att han skulle tycka var ett vettigt och moget val) så utbrast han:
 "EN VOLVO? - Ni är väl inga pensionärer heller?! Var inte det lite gubbigt, Anna?"

Så Tobbe, pappa anser alltså att du just köpt en gubbig pensionärs-bil. Kan vi leva med det?

Nästa gång ska vi köpa permobil, men nu fick det duga med den här:

6 kommentarer:

jimmy sa...

Fy fan vad gubbigt

Anna sa...

Ja det är gubbigt, men vi vill ha det så.

/A

Svärmor sa...

Den blir bra

Pappa sa...

Jag är i staden och köper hatt till Tobbe, tänkte även kolla på en rolator till gubben. Skall det vara en röd eller grön ????

Nicklas sa...

En Volvo fullkomligt ångar ren och skär sport och ungdomlighet! Så är det!
Tror ni gjort en mycket bra affär! Välkommen till Volvo-stallet...!

Gluddmob sa...

Efter att ha åkt med i den där Volvon kan jag bara konstatera att den inte har särskilt mycket gemensamt med varumärket Volvo annat än just - varumärket. Den åker ifrån det mesta. T5 är inte Volvo. Det är T5.