måndag 9 november 2009

Min natt med drottningen…

Måste bara dela med mig av detta. I natt hade jag en rätt märklig dröm alltså. Som jag dessutom för en gångs skull kom ihåg hyfsat bra.
Drömmen började med att jag och drottning Silvia var i en stooor salong i ett slott (kan ha varit Drottningholm). Vi låg i en sån där megastor soffa som har en divan i varsin ända av soffan. Silvia satt lite mer upprätt och kollade på tv. Jag däremot, jag låg typ raklång i den andra divandelen och zappade lite förstrött på fjärrkontrollen mellan de olika kanalerna. Stämningen var så där, vad ska man säga, helt relaxed. I drömmen var det liksom inga konstigheter att jag och Silvia låg där och slökollade lite på tv. Jag fick känslan av att det inte var något speciellt med det. Efter en stund kom Carl Philip in i rummet. Han morsade lite på oss och sa att han skulle gå ner och bada. Han frågade om nån av oss ville följa med. Drottning Silvia svarade nåt i stil med att hon skulle få sina naglar fixade snart. Jag svarade nåt i stil med "öööh, nä. Jag orkar fan inte".
Nä okej, men jag går själv då, svarade Carl Philip.
Så lommade han iväg. Och jag såg honom där genom fönstret hur han gick genom den stora trädgården ner mot vattnet.
Sen satt vi kvar i soffan ett tag, jag och Silvia. Ibland småpratade vi lite om hennes tre barn, hon frågade lite om jag tyckte att de skötte sig bra. Ja svarade att, ja, jo, det gjorde de väl.
Sen kom Anna in i rummet. Min fru alltså. Hon sa att det var dags för mig att gå hem. Så då reste jag mig upp och följde med henne.
Sen vaknade jag och drömmen var slut.
Märkligt.

Lite så här satt Silvia i soffan…

3 kommentarer:

Gluddmob sa...

Jag har försökt analysera den här jävla drömmen fyra gånger nu, men jag kommer ju fan INGENSTANS!
Jag brukar ALLTID klara av att analysera drömmar. Jag är kung på att analysera drömmar. Jag hittar alltid förklaringen till upplägget, karaktärerna, handlingen och utgången.
Men den här gången går jag ta mig tusan bet. Någonstans har den att göra med din familj. Det är jag i alla fall säker på.

Tobbe sa...

Gluddmob: Haha, intressant. Jag har nämligen försökt samma sak. Har tänkt på det som fan. Men kan inte hitta någon röd tråd i den här grejen. Den är bara så totalt intetsägande. Det är lite det som gör det roligt också. Att det egentligen inte händer ett skit.

Gluddmob sa...

Ja, det vore ju rätt roligt om den bara var rätt och slätt meningslös. :D