torsdag 12 november 2009

Hello Africa tell me how you doing!

Befinner mig i Nairobi i Kenya på jobb. Fantastiskt land... förutom att man inte vågar gå ut då.
Tydligen otroligt kriminellt här just nu, så de på ambassaden har sagt att det är bäst vi håller oss på hotellet förutom när vi åker med kronprinsessan på events där det är uppstyrd säkerhet. Tyckte jag lät som en toppen idé.
Jenny däremot... Hon ska ju självklart bli pissnödig på väg hem från dagens utflykt.
Hon ber Ben, våran chaufför från orten att hitta en toalett.
Ben glider in i första bästa slumområde och säger att det finns ett nattklubb som har toalett här.
klockan börjar närma sig nio halv tio och det är kolsvart ute. Men in på klubben ska vi, för snart spricker Jenny.
Ben frågar mig om jag kan eskortera henne in för att han vill inte att hon ska gå själv.
Mycket tveksamt tackar jag ja, men ber ändå Ben att följa med för att eskortera mig. långsamt Börjar vi gå mot klubben och innan vi kommer fram så har vi tio nya vänner av sorten du absolut inte känner för att umgås med. Jenny smiter in på toa och Ben blir orolig för bilen och säger att han måste vänta i den.

Lysande här står jag helt själv med mina nya vänner. De kommer närmre och närmre.
De tycker att jag ska stanna kvar, att jag har en snygg tjej. De undrar även om jag inte ska följa med dom en sväng in på herrarnas.
Jag försöker dra några skämt som inte uppskattas, låtsas som jag inte förstår vad de säger medans jag vrider o vänder på mig för att inte få mina fickor tömda.

Äntligen kommer hon tillbaka. halvspringande rör vi oss mot bilen. Fy fan vad det var obehagligt. De fem minuterna kändes som femton. Nu blir det kateter på Jenny resten av veckan.

3 kommentarer:

mamma sa...

nu gör du inget på egen hand, har minnen från en annan resa du gjort, då du fick stryk,kom hem helskinnad denna gång är du snäll

Gluddmob sa...

Grymt bra bilder du tar hela tiden.

Peter sa...

tack Gludden =)
du vet vad lätt de är med de här nya kamrorna =)