lördag 14 november 2009

En kul historia...

Mats...

Är i Detorit med min kollega Mats Wennerholm, han har ALDRIG fel.

Till och börja med så bokar han ett hotell 4 mil öster om stan med motiveringen att det är bra kvarter, alla spelare bor här i krokarn! (Detroit City är slum, alla bor i förorterna)...

Igår när vi stod och snackade med Niklas Kronwall frågar han vart vi bor?
-Vi bor i krokar där ni bor... Auburn Hills, svarar Mats stolt.
- Auburn Hills? Det är ju PRECIS på andra sidan stan vad vi bor(cirka 8mil), kontrar Kronwall..

Detrot-Wennerholm 1-0

Hur som helst, när vi kommer till hoteller visar det sig att det ligger en GIGANTISKT arena bredvid, men den ser lite öde ut.

-Åh, kolla där är Detroit Pistons (basketlaget) nya jättearena, säger Mats.
- Nej, det där är ju en gammal arena ser det ju ut som, påpekar jag.
- NEJ, DET ÄR DEN NYA BASKET ARENAN, säger Mats bestämt.

Vi hade igår åkt förbi arenan typ 4 gånger och samma dialog utspelar sig varje gång...

Vi träffar Jerebko (spelar i Detroit Pistols, för övrigt svensk i NBA) i Red Wings (hockeylaget) omklädningrum efter matchen och Mats snackar lite var på Mats börjar prata om den nya arenan...

-Jag ser den från mitt hotell säger han.
Jerebko ser frågande ut...
-Jävla stor parkering alltså.
Jerebko ser ännu mer frågande ut.
-Inte en enda fönster på HELA arenan fortsätter Mats.
Jerebko ser nu ut som ett 209cm högt frågetecken...
- Ööö, hmm, jag har dålig koll slummrar Jerebko.

När vi kom hem kände jag att ja måste kolla upp det här...

Arena Vi bor granne med heter Pontiac Silverdome och byggdes 1973 och är stängd sedan 2006.
Den är nu ute på auktion för ingen vill ha den gamla rishögen.

Pistols hemmaarena heter ThePalace och har en jätte entré gjord av vad? jo just de Mats, Glas...

Detroit-Wennerholm 2-0.
Pontiac Silverdome, Mats nya superbygge från 1973, köp den vettja!
The Palace, enligt Mats, utan ett enda fönster...



Tur att vi drar vidare i morgon...

6 kommentarer:

Ice sa...

Hur fick Detroit 2 poäng medan mats bara fick 1...

Hum anar ett fusk...eller kan det var så att det var en två poängs fråga...

Maggan sa...

hahaha....

Tobbe sa...

Hahaha.

Anders Andersson sa...

Pontiac Silverdome fick mig att tänka på något och när jag sökte på bilder på arenan inifrån på google så fick jag svaret. Fotbolls VM 1994. Sverige mötte Ryssland i gruppspelet i den inomhusarenan. Läge för Martin Dahlin och slå till och köpa arenan?

Carolina sa...

http://money.cnn.com/2009/11/17/news/economy/silverdome_buyer/

Too late!!

Carolina sa...

http://money.cnn.com/2009/11/17/news/
economy/silverdome_buyer/