torsdag 12 november 2009

Brott och straff

I morse stod jag i köket och drack kaffe samtidigt som jag beundrade mina fina barn, som snällt och stilla satt och åt frukost. Efter en stund hör jag hur tvättmaskinen (som ständigt är igång här hemma) börjar låta oroväckande. Jag går in för att titta och sätter kaffet i vrångstrupen när jag ser vad det är som orsakar det skramlande ljudet: MIN MOBILTELEFON!
Noel var med mig när jag la in tvätten i morse och har alltså i ett obevakat ögonblick stoppat in telefonen i maskinen utan att jag märkt det. KUL!

Den misstänkte gärningsmannen:
Förhör med den misstänkte:
På följande vis kommer gärningsmannen att få spendera sina kommande dagar:
För er som undrar: Nej, mobiltelefoner överlever INTE en svängom i tvättmaskinen.

3 kommentarer:

Acka sa...

Har du provat att ha mobilen i ugnen på svag värme?
Känner några som har gjort det och det har funkat.

Anna sa...

Acka: Tack för tipset, men jag kan lova att den blev totalförstörd. Inte ens trolldom skulle kunna väcka den till liv igen. Tack ändå!

Kram A

Johanna sa...

Haha, vilken busunge han börjar bli! :)