fredag 14 augusti 2009

Sorg i mitt hjärta

Den här veckan har varit bra, barnen har kommit in i sina rutiner efter ett lååångt sommarlov.
Liam har börjat på "storbarns-avdelningen" på dagis och fått nya fröknar och nya kompisar. Det har fungerat jättebra för honom, det är nog värre för mig. Jag har haft svår separations-ångest när jag inte längre kan lämna honom på hans gamla vanliga avdelning, där jag vet namnet på varenda unge, och där våra fina gamla fröknar huserar. Igår var vi där för att barnen skulle få packa ihop alla sina grejer, och när vi skulle gå därifrån ville jag bara sätta mig i knät på fröken Bitte, tok-gråta och skrika "Nej, nej, JAG VILL INTE!!" 
Men det blir nog bra på nya avdelningen med de stora barnen också,  jag får vänja mig helt enkelt. Men sorgligt är det.



Ja, jag vet att jag är rubbad.

Inga kommentarer: