torsdag 13 augusti 2009

Pappa o Facebook....



Igår var jag hemma hos mina kära föräldrar i Karlskoga, vi satt på verandan och snackade lite efter middagen.

Vi kommer in på Facebook av någon anledning.

-Vad är Fäjsbock?, undrar pappa.

Efter att ha försökt förklara i 15 min utan att han förstått något kommer Johanna på den briljanta idén att visa honom direkt på datorn.

Sagt och gjort in på Facebook med pappa hängande över axeln.

Vi kollar på bilder och han börjar förstå vad det går ut på.

När vi kommer in på "vänner" stöter han på sitt första problem.

-Men du, hur gör man om man har ovänner då? Finns det en speciell lista för dom också?

Jag skriver in i status fältet att jag är i Karlskoga och så förklarar jag hur det funkar att folk kan "gilla" och skriva kommentarer.

Då kommer nästa fråga,

-Vem sköter de där fajsbock igentligen, har dom något kontor? Är de i England dom sitter?

Han blir sjuuukt imponerad när hans kollega kommenterar min status och förstår inte alls hur han kan se de där och hur det kan gå så snabbt att skriva tillbaka.

Vi rundar av dagens lektion här och gör kvälla som man säger...

Innan vi säger godnatt säger pappa,

-Du Jimmy, det där med fäjsbox var rätt häftigt de...

Inga kommentarer: