tisdag 4 augusti 2009

Jag är rädd för Karin…

Under semestern har det blivit en hel del kvällar framför tv:n när ungarna dunat in.
Vet inte om det är någon mer än jag som rycker till varje gång Mekonomen-reklamen dyker upp, men jag blir allt lite skraj för den där "Välkommen-till-Mekonomen-direkt-det-är-Karin"-tjejen. Hon ser liksom ut som att hon inte finns på riktigt. Hon är så hurtfrisk och har inte några problem med något att jag blir livrädd. Är hon sådär på riktigt också, undrar jag? Hon är ju lite som Pernilla Wahlgren upphöjt till 2000. En supermänniska!
Kritvit tandrad. Inte ett enda strå sticker ut från det välkammade håret. Och så pratar hon sådär övernaturligt positivt och hurtigt oavsett vad kunderna i headsetet frågar om.
Jag har förvisso haft flera bilar (jag byter ju ibland faktiskt) på service hos Mekonomen, och det har alltid funkat helt okej. Men inte SÅ bra som Karin vill få det att framstå.
Jag tror att Karin överdriver lite. Kanske är Karin i själva verket inte alls sådär überglad och hypertrevlig som i reklamen?
Jag intalar mig det i alla fall. För att få lite lugn och ro inne i mitt huvud.

4 kommentarer:

Hans jimmy Wixtröm sa...

Fast det roligaste med reklamen är att hon i varje nytt litet klipp börjar med att hålla handen på en örat.
Vad är då grejjen med headset om hon ändå ska hålla en hand där?????

SJUKT IRRITERANDE!

Anonym sa...

kolla mig jag är alltid upp=)hur gör jag u som ett ö om du fattar..haha..slebbo..

Dafgård sa...

Lika påfrestande är nog att hon hela tiden ska gå och titta i taket när hon pratar. Så att vi verkligen ska förstå att pratar i headset.

Gluddmob sa...

Töntigast av allt är att hon upprepar allt den fingerade kunden säger, så att vi liksom ska förstå. "En termostatgivare till en Volvo V70 2,4T av 2002 års modell? Jodå det har vi"... "Om vi monterar den åt dig? Jaaaadå".