onsdag 26 augusti 2009

Döds-västarna

Varje tisdag kväll åker Tobbe och hans pojkvänner iväg för att spela innebandy tillsammans. 
Det är roligt på många sätt, roligt för grabbarna att få leka och springa av sig lite, och roligt för mig att äntligen få välja kanal på tvn. 
I början trodde jag att det var en win-win situation, men ack så jag misstog mig..
För ungefär en gång i månaden kommer Tobbe hem med de sk lag-västarna för att tvätta dem. Västarna luktar som om de legat nergrävda tillsammans med ett gäng döda skunkar. Vi talar alltså om en stank som är så vedervärdig att jag har förbjudit Tobbe att ta med dem in. Snäll som jag är har jag gått med på att tvätta döds-västarna (jag använder diskhandskar när jag lägger in dem i maskinen.) 
Sedan kan Tobbe glatt åka iväg till sina kamrater med rena väldoftande västar. Dessa döds-västar har jag nu tvättat i ca tre års tid, och inte en enda gång blivit belönad med något för min välgärning. 

Så nu alla Tobbes innebandy-kompisar, tycker jag att det vore på sin plats med en liten gåva till er lag-tvätterska när säsongen är slut. Annars vet man aldrig vad som kan hända med västarna vid nästa tvätt-tillfälle. 

En nytvättad döds-väst:

4 kommentarer:

Anonym sa...

Han tvättar dem alltså inte själv? Intressant.

Svärmor sa...

Håller med dig Anna, klart du ska ha nåt trevligt efter säsongen. Annars ut med dem på trappa

Hans jimmy Wixtröm sa...

Anna, se det mer som en ära att få tvätta en väst jag gjort mål i...

Skämt o sido, du ska få min gamla cykel när jag dör...

lisa sa...

Kom igen nu grabbar och ge Anna en belöning för jobbet. Vet hur jävla illa de stinker!!

Du är värd en liten gåva gumman:)