söndag 23 augusti 2009

Åsnan i mig....

Min last nu ikväll, en golfbag och två hockeykubbor...

Jag pratar ofta med folk om värdet av att parkera bilen nära ingången till lägenheten/huset...

Alla verkar tycka jag överdriver och säger att jag måste vara jävligt lat som då och då parkera på gatan och riskerar böter för att slippa 150 meter gång enkel resa.

Jag har äntligen kommit på vad som skiljer mig ifrån mängden, jag är ju som en jävla latsåsna när jag ska gå till och från bilen...

Vad jag än tar mig till så har jag saker med mig, tror aldrig jag gått till tomhänt...

Exempel på saker jag har med mig när jag ska till:

Jobbet:
Fotoryggsäck, 20 kg, träningsväska, eventuellt ombyta om vädret svänger om och jag tvingas stå ute...

Ut till Båten:
Wakeboard, 3 våtdräkter, massa vatten.

Golfbanan:
Golfbag, extraskor, regnkläder.

Hockey:
Världens största väska med två stickor.

o.s.v.

Nästa gång jag flyttar ska jag fanimej kunna parkera bilen i vardagsrummet!

2 kommentarer:

mamma sa...

Ingen dum ide, du skulle tjäna massor med pengar

Anonym sa...

I am linking this webpage from my private blog .
this has all the usefull data necessary.

Also visit my homepage :: i'm having trouble getting pregnant