onsdag 5 augusti 2009

Än är inte undrens tid förbi…

Hade precis slagit upp ögonen kl 06.01 i morse när det kom ett sms.
FRÅN JIMMY!!!

Jo, det är sant. Varken jag eller Anna trodde på det.
Min första tanke var: Va fan, har idioten inte gått och lagt sig än?
Min andra tanke var: Jävla Telenor, hur kan ett sms skickat igår kväll komma nu?

Men nej då, Jimmy var uppe 06.02 för första gången sedan hjulet uppfanns.
Nervös i själen var han. Lite stissig över att åka hem till Karlskoga idag. Mycket saker som skulle med tydligen. Sån är han, lill-Jimpa. Det är dom små sakerna som ställer till det för honom.
Nu har han sprungit runt här på jobbet och fixat och trixat. Flyttat grejer. Fyllt i lite papper.

Men han kom iväg till slut. Nu rullar Fred Flinta-Audin mot Värmland. Så passerar ni ett huvud som precis sticker upp över rutan på förarsidan och en baklucka fylld till bredden med pryttlar – hav lite överseende. Han har haft en körig morgon Jimpa.


2 kommentarer:

J Margareta sa...

Jag är den skyldige. Jag väckte honom och sen kunde han inte somna om haha :) Ber om ursäkt för detta.

Tobbe sa...

Maggan: Jaha, var det så. Ja jag tänkte väl att det fanns något bakomliggande i det här fallet. För Jimmy KAN ju inte bara vakna vid den tiden på morgonen. Det finns liksom inte på kartan.