fredag 5 juni 2009

Talang 2009

Ikväll har jag, Tobbe, Liam och kusinen Emma gästat semifinalen i Talang 2009.
Självaste jury-gudfadern (jo, jag menar dig Johan) hade fixat bästa platserna till oss och vi hade det hur bra som helst. 
Det är andra gången i mitt liv jag som jag agerat studiopublik och jag kan med handen på hjärtat säga att den här gången var tusen gånger bättre än den förra. 
Den första gången var i mina ungdomsdagar då jag och några kompisar var publik till Big Brother. "Studion" var i själva verket ett tält, det var minusgrader ute och det var om möjligt ännu kallare i det fuktiga tältet. Dessutom tvingade den ettrige och folkilskna publik-värden oss köldkänsliga ungdomar att sitta utan jackor eftersom det inte skulle se snyggt ut i tv. 
Det enda som egentligen var bra med den inspelningen var programledaren Adam Alsing - han är ju så gullig att man bara vill gå fram och nypa honom i kinderna. 

Nej, tacka vet jag Talang! 
Studion var varm, det var en snäll publikvärd, allt var otroligt organiserat och det flöt på så bra. 

Tusen tack för att vi fick komma, Johan! 


2 kommentarer:

Hans jimmy Wixtröm sa...

Kul att ni tog en bild och la upp, närvarokänslan går nästan att ta på !

Anna sa...

Jimmy: Passa dig! Annars lånar jag ut din lägenhet till ett osnällt gäng från Fittja.

På riktigt alltså.