söndag 21 juni 2009

På tal om gubbig....



Idag gjorde jag något jääävligt gubbigt!

Är på väg hem från ett jobb i skärgården och 2 filer blir 1.
Det är lika mycket kö i båda filerna så jag ligger kvar i ytterfilen.
Alla släpper precis som man ska i mellan varannan bil, den så kallade "Blixtlåsmodellen"
Men när jag ska svänga in är det någon idiot från Västerås som ger sig fan på att bryta mönstret och ligger 2 cm bakom bilen framför och VÄGRAR släppa in mig.

När jag inser att nu måste han släppa mig eller så kommer jag skrapa upp hela bilen så tutar jag och svänger in, han får bromsa in och finna sig i regelboken!

Då börjar idioten tuta, blinka och peka finger, men BÅDA fingrarna! Dessutom kör han om på innsidan, vevar ner rutan och skriker åt mig.

Då får jag nog, jag är lugn och sansad men jag har fått nog. Tar reg-numret, kollar bilregistret och fixar fram nummret och ringer:

Micke: Hallå?
Jimmy: Hej, vet du vad Blixtlåsmodellen är?
M: va?
J: Ja du vet, släppa imellan varannan bil när 2 filer blir 1?
M: Men va fan de var ju kö!
J: Ja, för sånna som du inte kan reglerna.
M: Men vadå? är du någon jävla trafikpolis eller?
J: Nej, tänkte bara ringa upp och berätta hur man beter sig i trafiken, inte som någon liten tvåring som pekar finger.
M: Min son är två och han kan inte peka finger?!
(Någon stans här får jag verkligen bekräftat att han är en idiot)
J: Ok, tråkigt för din son, men nu vet du i alla fall!
M: Vad fan får dig rätt att kolla upp mina uppgifter och ringa mig.
J: Svensk lag.
M: Mummel, jaha....
J: Ja, så nu vet du, trevlig sommar! Hepprå!

Klick

Japp, jag är VÄRLDENS ÄLDSTA 86a and i löööv it!

6 kommentarer:

Ice sa...

Hahaha...så jävla klockrent...kanske börjar bli gubbe,men fy fan vad skönt gjort!!!

VHC-bloggen sa...

Men ååååh! Underbart! Helt rätt! Tummen upp o massa respekt från mig!

Gluddmob sa...

KUNGLIGT Jimmy!!! Lysande!!! Det här gjorde min dag lite gladare!

Och så säger folk att stockholmare inte kan köra bil. Är det någonstans folk kan köra bil så är det fan här, för man måste köra på rätt sätt, annars havererar allt.

:D

Tobbe sa...

Hahaha. Helt jävla rätt. En massa galningar ska fan inte komma i trafiken och mästra hur som helst och sedan komma undan med det. Jag skulle ha gjort precis likadant.

Anonym sa...

HA! Jag har gjort en liknande grej en gång. Kollade upp en dryg gubbjävel med merca, och smsade honom och sa att det inte var lika coolt att vara dryg när man hade bilen på avbetalning!
/Klerckan

Anonym sa...

bästa jag läst på länge..passa er i norge...