torsdag 4 juni 2009

Liams fascination för SF!

SF är alltså Svensk Filmindustri. Och ända sedan han var typ ett och ett halvt år gammal och lärde sig prata någorlunda bra så har han alltid tittat storögt på den där röda symbolen som tillsammans med den klassiska SF-trudelutten är det första man möts av när man slår på Pippi, Karlsson på taket eller Lotta på Bråkmakargatan.
Och trots att han med tidens gång lärt sig att säga långa meningar i stil med "Farbror Jimmy är en skitunge som har en fattigmans-Audi" så har han fortfarande uppenbara problem med att säga Svensk Filmindustri. På något sätt har det gått troll i det namnet och han får inte till det. Och då ska man veta att den lille gynnaren i vanliga fall är en treåring med ovanligt stort och bra ordförråd.
Nyss tvingade jag mig på honom när han satt och tittade på Pippi. Jag slog av ljudet och vägrade slå på det igen om han inte sa Svensk Filmindustri.
Taskigt, jag vet.
Lyssna på klippet så får ni höra. Vad är det han säger egentligen?
Fän Filindustli?
Fä fimindustiv?
Fämfinguskiv?

Nä, jag fattar inte. Hur svårt kan det va?

***KLICKA HÄR FÖR ATT LYSSNA PÅ LIAM***

2 kommentarer:

Gluddmob sa...

Han gjorde ett tappert och mycket bra försök, tycker jag! :D

Hans jimmy Wixtröm sa...

Var det Liam som pratade först eller sist?