tisdag 9 juni 2009

HP – när Tobbe själv får välja!

Ja, alltså inte såsen HP (även om jag gillar den också), utan Hewlett Packard. Ni vet det där gigantiska företaget som gör en massa tekniska manicker.
Grejen är den att jag ringde deras kundsupport i förra veckan för att få lite assistans när det krånglade med installationen av vår nya skrivare. Och inte nog med att killen som svarade, min nye vän Daniel, försökte hjälpa mig nåt så in i bomben. När vi inte lyckades trots gemensamma ansträngningar på grund av felande kablar, så insisterade han på att ringa tillbaka till mig i denna vecka. Och mycket riktigt, döm om min förvåning när han faktiskt gjorde det. Dessvärre var jag inte hemma när han ringde, så jag tackade så hemskt mycket för samtalet och sa att jag helt enkelt får lösa det själv en annan dag. Tror ni inte på tusan att den gode Daniel på HP inte riktigt kunde släppa fallet med skrivaren som inte ville funka. Karln ringde upp idag igen. Och blev helt knäckt när jag inte var hemma idag heller. Så nu vill han ringa mig på måndag. IGEN.

Jag vet inte vilken typ av kundtjänster alla ni andra brukar mötas av. Men under mitt 31-åriga liv har det uteslutande varit "det är 112 samtal före dig" eller "tyvärr min herre, du behöver en viss sorts försäkring hos oss för att din försäkring på försäkringen ska gälla". Och så vidare.  
Men hos HP – där ger dom sig inte i första taget. Där blir de så ivriga på att hjälpa kunden att de trakasserar dem i flera veckor. All heder åt HP för det!




Inga kommentarer: