fredag 5 juni 2009

FOLK!

Jag blir ofta förundrad när jag är ute och jobbar, man träffar folk man inte trodde fanns...

Som igår, jag var på Bruce Springsteen och fotade. (vi får bara fota de 3 första låtarna)
Jag intar position som är typ 100 meter från scenen mellan 1 och 2 sektionen med kravallstaket.
Vi står lite högre upp än publiken eftersom vi ska kunna fota utan händer i vägen.
Efter cirka 40 sekunder känner jag något i ryggen, det var ett mynt av något slag, bergis en 50 öring, snåla jävlar.
Jag vänder mig om och då skriker en dam (hon som pekar finger på bilden) Get out of the way you fucking uggly bitch.
Jag låtasas inte höra och fotar vidare, efter cirka 3 min vänder jag mig om och tar en publikbild.
(Se bilden längre ner)
Då skriker hon igen, I gonna kill you your motcher fucker.

Oboy, ska några bilder på den här farbrorn kosta mig livet?

Efter cirka 8 minuter är det dags för oss att gå ut, och jag tänker då att jag ska förklara för damen ifråga att det är inte mitt fel utan hon får prata med arrangörera och väl framme vid damen säger jag även att jag förstår att hon blir upprörd men jag blir tilldelad en plats och måste tyvärr göra mitt jobb.
- I dont care, you are still a fucking idiot.

Då vände jag mig om och log, trallade, tack för idag, tack för en underbar dag idag, samtidigt som jag torkade bort regnet i pannan och lämnade arenan.

Här är bilden, har märkt ut några intressant personer:

Klicka för större.

#1 Den trevlige damen. Kommentar överflödig om man pekar dubbelfinger när är akutell för pension.

#2 Bakom varje arg dam finns "En annan del av Köping" medlem som man brukar säga.

#3 "Bruce är grym" - Men skit i att SMS då om det är så JÄVLA bra!

#4 Cippen?

#5 Den enda glada.

#6 Händerna demmonstrerar, händerna har fått nog!

#7 Så jäääävla coolt.

#8 Ser han verkligen något?

#9 Alexander Ovechkin letar efter utgången?

#10 kollega?

5 kommentarer:

Gluddmob sa...

Vilken jävla kärring! Stör jag mig nåt gruvligt på.

VHC-bloggen sa...

Jisses! Vilken madam! Du kanske skulle vänt dig om (kastat tillbaka 50-öringen) och sagt åt henne att du bara skulle stå där en liten stund?
Jag fotar "bara" lingonhockey (division 2) så några såna människor har jag inte träffat på såna uppdrag. Däremot på mitt extrajobb... Där får man träffa folk som inte är av denna värld...

Ulrica sa...

Underbart att du log tillbaka! Jag och en kollega brukar skoja och säga om "svåra" personer; Le ihjäl dom!Bara le!
Jag fotar också och vet hur svårt det är med dessa tre låtar´s regeln.Både omständigheterna och stressen...en gång plåtade jag Anna Thernheim, om jag minns rätt...och teleobjektivet började glappa,(inte så kul med bara vidvinkel bilder) jobbigt eftersom det strax var dax för KENT och deras första tre låtar.En skruvmejsel nu! Inte det nähä. Letade rätt på en polis på området och förklarade min situation och frågade om jag fick låna hennes kniv.Med viss tvekan gjorde hon det, och skrattade och sa;Och här står jag och lånar ut kniven till en vilt främmande person...så tack vare det fixade det sig med objektivet och det blev KENT bilder.

Anonym sa...

Kim Källström look a like.

Jenna sa...

Haha, underbart att hon kallade dig som kille för bitch också... Vilket patrask.
Jen