måndag 25 maj 2009

Tobbes Måleri AB

Min fru Anna har ju en längre tid skrytit om både sina kunskaper och intresse när det gäller målning. Själv har jag legat lågt med den här typen av grejer. Eftersom hon både är intresserad och påstår sig vara en god målare finns det ju ingen anledning att inkräkta på något så tråkigt som att måla om saker.
Nu har jag dock försatt mig i en situation som är lite knepig. Igår när det var strålande väder ute i Vendelsö och jag gick ut på framsidan av huset fick jag ett enklare utbrott. Det såg ju för fan ut som att det bor tattare där. Färg hade ramlat bort från vissa delar av altanen och överallt var det skitigt och jävligt. Så jag tog saken i egna händer, som pojken sa när flickan inte var intresserad, och gick helt enkelt ut och både skrubbade rent hela skiten OCH målade i stort sett hela altanen.
Flera timmar tog det. Och varmt och jävligt var det. Och tråkigt så in i helvete.
Men rackarns vad bra det blev. Så bra att inte ens självaste målarmäster fru Wixtröm hade något att invända på.

Det positiva: Jag har bevisat för omvärlden (läs Anna) att jag minsann är bra på att måla.
Det negativa: Nu när jag har gjort det kan jag ju inte längre komma med undanflykter av typen "du är bättre på det där" eller "gör det där du så att det blir ordentligt gjort".
Slutsats: Frågan är om jag inte skulle ha gett fan i det ändå?

Nymålad altanjäkel:

3 kommentarer:

hans jimmy Wixtröm sa...

Förr förra året målade jag fanimej ditt jävla hus!

Tobbe sa...

Hans Jimmy: Eh, nej, har du fått sinnesförvirring redan i tidig ålder? Du hjälpte mig med en kortsida på huset och lite på andra kortsidan. Resten målade jag själv, det vill säga heeeela jäävla långsidorna, heeela jävla garaget och heeela jävla friggeboden. Nog för att det var schyst att du hjälpte till, men hela äran får du inte ta åt dig, så som jag slet med den där skiten helt ensam. : ).

Mamma sa...

Bra jobbat Tobias, Pappa har blivit likadan, han målar så fort han är ledig kram mamma.Ps Anna nu lämnar du över....