torsdag 14 maj 2009

I dag blev jag varm om hjärtat

I dag stod BVC-besök för Noel på schemat (BVC står för BarnaVårdCentral för er okunniga;)
Liam tycker att det är vansinnigt spännande att besöka BVC, så länge han själv inte behöver gå igenom någon undersökning förstås. Hur som helst krävde Liam att få följa med, och i ett svagt ögonblick lovade jag honom dessutom att vi skulle ta bussen dit. Det är inte alltid helt enkelt att åka buss med två kids och vagn, särskilt inte som alla buss-resenärer plötsligt blir mycket upptagna så fort den jobbiga mamman med barnvagn och barn ska gå av och skulle behöva lite hjälp. 
I dag bestod passagerarna på bussen av mig och kidsen, samt ett stort gäng finninga, brölande tonårs-grabbar. Perfekt! Ingen hjälp att räkna med då tänkte jag. 
Men döm om min förvåning när en killarna på sin bästa målbrottska artigt frågar om jag vill ha hjälp av med vagnen.  Ännu mer förvånad blev jag, då två av de andra killarna i gänget tog Liam i handen och såg till att han tryggt kom ner för trappstegen på bussen. Smått chockad tackade jag dem tusen gånger för hjälpen. 

Sånt värmer i hjärtat på mig!

Jag säger då det - dagens ungdom..
ÄR FANTASTISK!

1 kommentar:

Gluddmob sa...

Vad fint! Säkert 90-talister. De är rätt roliga, har jag märkt. Vet inte vad det beror på, men de skiljer sig en hel del från 70- och 80-talister.