onsdag 27 maj 2009

Sömnproblem

Kommer fri mot mål, fintar höger-vänster-höger målvakten är uppe på läktaren och köper korv medans jag stänker upp pucken i nättaket. Hela laget hoppar på mig av glädje. SM-guld igen.
*plopp* o där någonstans vaknar jag med kudden i munnen och klockan är då ca 05.30.

Det här händer mig 2-3 ggr. i veckan. Varje dag vi ska lira hockey och det slår aldrig fel.
Sjukt jobbigt. För träningen börjar inte förens klockan 11. Timmarna där i mellan är otroligt långa. Nu är klockan 08.40 och de är två timmar kvar och jag har redan hunnit bada. Varit med och öppnat Konsum, Städat bilen, fixat tvätten, youtubat en massa sköna hockeyklipp.

Tur att man inte vart hockeyspelare på heltid. Då skulle jag förmodligen varit Sveriges kanske tröttaste kille. Men jag skulle iaf. vara i tid till jobbet. NU ska jag packa väskan.

1 kommentar:

Mamma sa...

SÖÖT