måndag 25 maj 2009

Bakom den vackra fasaden

Nackdelen med att bo i hus är att det ständigt finns saker att fixa med. Tomten tex, i synnerhet om den förre ägaren tyckte att det var vackert med rabatter. I vårt fall var det så, vilket i och för sig inte är så konstigt eftersom större delen av vår befolkning fullkomligt älskar rabatter. Men det gör INTE jag, enligt min mening finns det inte något vidrigare. Visst, de är fina att titta på när det blommar för fullt om sommaren. Men jag kan inte tänka mig något äckligare än att rensa en rabatt. För jag vet vad som döljer sig bakom dess vackra fasad... Spindel-bon, köttätande maskar, myror och andra okända kryp. Därför har jag löst detta genom att lägga igen varenda liten rabatt med markduk och vit dekorsten. Rosenbuskarna är utbytta mot två lättskötta bebis-tujor - I like! Vår granne höll på att få dåndimpen när Tobbe stolt berättade om vilket besvär han haft när han skulle rycka upp de satans "tagg-buskarna". (Rosorna var tydligen en svindyr historia som husets förra ägare vaktat med sitt liv.)


Numer ser rabatterna ut på det här viset, och tagg-buskarna aka rosorna finns någonstans i kretsloppet hos SRV.

Inga kommentarer: