lördag 18 april 2009

Vårstädning

Idag har samfälligheten Tisteln (jo, det heter så där vi bor) den årliga vårstädningen. 
Då samlas alla i villaföreningen på vändplanen utanför vårt hus och går igenom schemat för dagen. Det ska sopas, klippas buskar, oljas in, krattas, osv osv... 
Det är med andra ord så fucking tråkigt att jag skulle kunna lägga mig på marken, sparka och skrika "JAG VILL INTE!" 
Tobbe däremot, går all in för det här med vårstädningen. Den startar kl 10.00 sharp (skam den som kommer försent) Tobbe kunde inte hålla sig till dess, redan 08.45 tog han med sig Liam till soptippen för att slänga skräp. Jag sitter i soffan och försöker tänka ut ett sätt att osedd ta mig härifrån och därmed slippa allt vad vårstädning heter. Det kommer förmodligen inte att lyckas i år heller. 
Det kommer att sluta med att jag står där med en kratta i handen, samtidigt som jag väser alla svordomar jag kan (och det är många). Sen kommer någon ropa -"Nu börjar korvgrillningen!" Alla rusar dit och sen står vi och diskuterar elkostnader och rosenbuskar och jag kommer att vara precis lika ointresserad som vanligt. 

Fi fan alltså!

2 kommentarer:

Tobbe sa...

Aaah. Nu är klockan tio i tio. Kom nu Anna. Nu ska vi gå ut och göra fint i vår samfällighet. Och så får vi lite motion på köpet. Det här ska bli kul. Ja det ska det.

Gluddmob sa...

Förväntar mig en så väl litterär som visuell skildring av korvförtärandet.