söndag 19 april 2009

Lite våld löser allt

Idag är inte Tobbe på något solskenshumör direkt.. 
Hans första yttrade ord i morse var "Åhh, vilken dålig dag." Han är grinigare än en militant feminist med pms-besvär och ingenting går riktigt hans väg. 
Vi har haft lite problem med vår bredbandsuppkoppling i ett par dagar och detta fick Tobbe spelet över idag. Jag hörde honom skrika ord om bredbandet som jag inte tänker skriva här, då jag vet hans mamma läser bloggen. Jag går in i sovrummet för att kolla och ser hur Tobbe skakar datorn i tron att den ska fungera bättre?! 
Ungefär lika intelligent resonemang som när batterierna i fjärrkontrollen håller på att ta slut och man trycker hårdare och hårdare på knappen. 

Kan bli en rolig dag det här...

5 kommentarer:

SVÄRMOR sa...

hÅLLER MED DIG ANNA

Hans Jimmy Wixtröm sa...

O Tobbe, ang Einstein? skaka datorn? Med den intelligennivån hade du väll lagt veden i vattnet om du hade en badtunna!

oCH MAMMA, TRYCK BORT CAPS LOCK INNAN JAG FÅR SPADER! :)

Tobbe sa...

Hans Jimmy: Så som du stavar skulle jag nog fundera både en och två gånger innan jag ens loggar in och bloggar igen. Hur många gånger har jag egentligen sagt till dig att väl stavas med ett l???
Och vad är intelligennivån? Snacka om att kasta bautasten i glashus här, mini-Einstein.
Nä nu ska jag gå upp och göra Liam sällskap. Han kollar på Nils Karlsson Pyssling. Undrans vem jag tänker på när jag ser den filmen? : )

Hans Jimmy Wixtröm sa...

Nu var du elak mot Peter Tobbe...

Tobbe sa...

Tobbe: Hehe, gå och lägg er nu mina kära små pysslingar. Och glöm inte att ställa in trickskidorna och tändstickorna så att de inte fryser i natt : )