måndag 20 april 2009

Rädslan inom mig!

Läste precis den här artikeln på aftonbladet.se som ni kan se under.
Och såna här saker kan verkligen förundra mig. Applegate har alltså precis lyckats bota sin bröstcancer genom att operera bort båda boobisarna. Måste ha varit fruktansvärt att gå igenom det. Och när hon sedan precis blivit friskförklarad kliver hon ut genom dörren – och tänder en cigg.
Snacka om att jag och Christina spelar i olika divisioner. Själv tror jag att jag har cancer bara jag läser om någon som har det. Och hittar jag en yttepytteknöl någonstans på kroppen är det garanterat en elakartad sådan. Och om jag känner mig trött, svimfärdig eller svag i kroppen så är det med största sannolikhet något livshotande som har drabbat mig.
Ibland vill jag allt vara lite mer som Christina. Fullständigt orädd.
Fast utan cigaretter och med bröst då.

1 kommentar:

Gluddmob sa...

Totalt vansinne! Ingen respekt för hälsan för fem öre.

Och jag är ju precis likadan som du, för övrigt: Står och scannar av mig själv i spegeln, och minsta avvikelse från det normala på kroppen innebär att jag måste skriva testamente illa kvickt.