söndag 26 april 2009

Imse vimse

Igår hade vi fixar-dag på tomten. Tobbe gick lös med högtrycken både högt och lågt medan jag gjorde rent utemöbler och grill. 
Plötsligt känner jag mig iakttagen, jag vänder mig om och tittar mot husväggen 
-  och där sitter han MÖRDAR-SPINDELN.
Våra blickar möts och jag ser på honom att han känner min rädsla. Han har legat i dvala hela vintern, men idag vaknade han av värmen. Han är hungrig, han måste äta. Han har väntat på mig. Han intar attack-position, ställer sig på bakbenen och ger ifrån sig ett avgrundsvrål. 
Jag känner hur dödsångesten river i kroppen - det är alltså såhär mitt liv ska sluta, i käftarna på detta fruktansvärda odjur. Jag skriker i panik på Tobbe som kommer till min undsättning med högtrycksprutan i högsta hugg. Tobbe riktar högtrycken mot besten och trycker av. 

Det är över.

Såhär såg han ut, men i samma storlek som Noel.

Inga kommentarer: