måndag 27 april 2009

Hjälm is da shit

Man skulle kunna samla ihop världens alla åsnor och bunta ihop dom till en enda stor, och den skulle ändå inte vara hälften så envis som vår treåriga son. 
Om Liam har bestämt sig för något så har han, och inte ens FBI's bästa förhandlare skulle kunna rubba hans övertygelse. Ta det här med hjälm tex, Liam är fast besluten om att ingenting i världen kan drabba en så länge man har hjälm på huvudet. 
Igår bad jag Liam att köra försiktigt ner för backen så han inte skulle ramla och slå sig. 
Han tittade på mig, himlade med ögonen och sa: 
"Men mamma, jag kan inte ramla - jag har ju hjälm!"
Jag försökte förklara för honom att man visst kan ramla trots att man har hjälm, men det var lönlöst. Liam var fast besluten - man kan INTE ramla med hjälm. Dessutom tycker Liam att man ska ha hjälm när man åker bil också, då kan man inte krocka nämligen. 

Så vad ni än gör, använd hjälm så skall intet ont drabba er.

3 kommentarer:

Gluddmob sa...

Känns som att jag skriver det här för typ tusende gången eller nåt, men han är ju föööööör skööööööön!!! Världens roligaste lille grabb, det där. Varje inlägg om honom här gör mig lite lyckligare. Hutlöst kul! :D

farmor sa...

Min prins

Hans Jimmy Wixtröm sa...

Haha skönt, tror jag ska börja använda hjälm när jag fotar, inte en dålig bild i sikte!